لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

تاکید عربستان و روسیه به ادامه محدودیت‌های تولید نفت تا سال ۲۰۲۰


این تصویر از سال ۲۰۱۷ فالح و نوواک را در جریان دیداری در مسکو نشان می‌دهد؛ این دو روز شنبه در مسکو دیدار و گفت‌وگوی تازه‌ای انجام دادند.
این تصویر از سال ۲۰۱۷ فالح و نوواک را در جریان دیداری در مسکو نشان می‌دهد؛ این دو روز شنبه در مسکو دیدار و گفت‌وگوی تازه‌ای انجام دادند.

وزیر نفت عربستان در پی دیداری با همتای روس خود در ۱۲ مرداد ماه، تاکید کرده که دو کشور به محدودیت‌های مربوط به سقف تولید نفت تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی ادامه خواهند داد.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «با رویکرد بازگرداندن ذخیره نفتی به دامنه طبیعی آن، ما بر پایبندی خود به تعهدات مهمی که در مورد سقف تولید [نفت] داده‌ایم، تاکید کرده‌ایم».

آقای فالح در عین حال می‌گوید دیدارها و گفت‌وگوها بین دو کشور عربستان و روسیه برای «اطمینان در مورد پیشبرد، شراکت، توسعه سرمایه‌گذاری و دادوستدهای دو طرفه» ادامه خواهد داشت.

فالح و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرده بودند و توئیت وزیر نفت عربستان نیز پس از این نشست منتشر شده‌است.

عربستان سعودی و روسیه، پس از ایالات متحده، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان هستند. با این حال سهم نفت و دیگر منابع انرژی، در درآمد سرانه دو کشور عربستان و روسیه، به‌مراتب بیشتر از ایالات متحده است.

وزیران نفت و انرژی عربستان و روسیه در عین حال اظهار داشتند که در حال همکاری برای آماده‌سازی زمینه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به عربستان سعودی و گسترش روابط دو طرفه هستند. پوتین قرار اسن در ماه اکتبر، دو ماه دیگر، دیداری از عربستان داشته باشد.

الکساندر نوواک گفته کشورش «ارزش بسیار زیادی» برای مذاکرات با عربستان سعودی قائل است و ادامه آن را «ضروری می‌بیند».

وزیر انرژی روسیه نیز همانند همتای سعودی خود می‌گوید دو کشور به افزایش همکاری‌ها در زمینه داد و ستد و توسعه سرمایه‌گذاری ادامه خواهند داد.

رهبران روسیه و عربستان سعودی در تیر ماه سال جاری اعلام کردند که در گروه موسوم به «اوپک+»، متشکل از اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت، بر سر ادامه محدودیت‌ها در فروش با هدف افزایش بها در سطح جهانی، به توافق رسیده‌اند.

توافقات پیشین در «اوپک+»، که متمرکز بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای در روز بود، در تیر ماه به پایان می‌رسید.

در همان زمان که طرف‌ها برای ادامه محدودیت‌ها به توافق رسیدند ارزیابی گروهی از تحلیل‌گران از کاهش احتمالی بهای این منبع انرژی، به‌دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی و افزایش صادرات نفت آمریکا، حکایت داشت.

عرب‌نیوز، رویترز، تاس/ت
XS
SM
MD
LG