لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۶

تعداد قربانیان نوشیدن الکل صنعتی در ایران به ۲۶۷ نفر افزایش یافت


یک بیمار بستری شده در اهواز به دلیل نوشیدن الکل صنعتی
یک بیمار بستری شده در اهواز به دلیل نوشیدن الکل صنعتی

تعداد قربانیان نوشیدن الکل صنعتی در ایران به ۲۶۷ نفر افزایش یافت. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، نیز روز یکشنبه سوم فروردین خبر داد که دو هزار و ۱۹۷ نفر به دلیل نوشیدن الکل تقلبی مسموم شده‌اند.

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس، اعلام کرد که تا ظهر یکشنبه مسمومیت ناشی از نوشیدن الکل صنعتی به ۵۳۰ مورد افزایش یافته و ۶۷ نفر جان باخته‌اند.

به گفته آقای مرادیان، میانگین سنی افراد مسموم شده ۲۰ تا ۴۰ سال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز خبر داد که از ابتدای اسفند ۹۸ تا سوم فروردین ۲۳۰ نفر بر اثر نوشیدن الکل متانول مسموم شده و ۲۰ نفر از این تعداد نیز جان باخته‌اند.

روزبه رجایی گفت که ۴۶ نفر در بخش‌ آی سی یو بستری هستند. او تاکید کرد که مسمومیت افراد به دلیل نوشیدن الکل صنعتی در روزهای گذشته افزایش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز از افزایش تعداد قربانیان مصرف مشروبات الکلی به ۲۰ نفر خبر داد.

حسن مددی گفت که این افراد برای پیشگیری از بیماری کرونا مشروبات الکلی تقلبی نوشیده بودند.

علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز خبر داد که در نیمه دوم اسفندماه ۶۷۳ نفر به دلیل مسمومیت مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده که ۶۳ نفر از آنان جان باخته‌اند.

در همین حال محمود نوری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، از مسموم شدن ۱۰ نفر به دلیل نوشیدن الکل متانول خبر داد و گفت که دو نفر از آنان فوت کردند.

محمد افکار، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام، نیز خبر داد که ۴۱ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی و دست‌ساز مسموم شده و شش نفر از آنان جان باخته‌اند.

گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف الکل تقلبی است.

در روزهای گذشته، برخی از افراد سودجو اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده‌اند و افرادی که قبلا الکل اتانول را برای مصرف خوراکی تهیه می‌کردند، با خرید الکل‌ متانول تقلبی قربانی شده‌اند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که ۱۹ نفر در استان اردبیل و هفت نفر بر اثر مصرف الکل در اصفهان جان باخته‌اند.

علاوه بر این، در استان‌های تهران، مازندران و گیلان نیز ۲۳، ۱۲ و هفت نفر جان باختند.

در استان سیستان‌ و بلوچستان هم پنج نفر، در همدان چهار نفر، در استان مرکزی سه نفر و در هرمزگان دو نفر جان باخته‌اند. در استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز شش نفر و یک نفر به این دلیل جان باخته‌اند.

XS
SM
MD
LG