لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۸

پیام نوروزی پومپئو: ایرانیان حق زندگی بهتر و بدون ترس از سرکوب را دارند


مایک پومپئو (عکس ۱۳ مارس ۲۰۱۹)
مایک پومپئو (عکس ۱۳ مارس ۲۰۱۹)

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکاروز دوشنبه پنجم فروردین در پیام تازه ای نوروز را به ملت‌هایی که آن را جشن می‌گیرند تبریک گفته است.

در این پیام که در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: علاقمندم که عید نوروز را به مردم ایران و همه کسانی که این جشن باستانی راکه سرآغاز بهار و سال نو است، جشن می‌گیرند، از جمله مردم افغانستان، آذربایجان، چین، گرجستان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، سوریه، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، مردم کُرد و جامعه‌های آنها در ایالات متحده، تبریک بگویم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است: نوروز برای هزاران سال سنگ بنای اصلی فرهنگ و میراث باستانی خیلی از مردم و جوامع، بوده است. نوروز باعث می‌شود تا خانواده و دوستان دور هم جمع شوند تا ضمن تامل درباره گذشته، آینده را جشن بگیرند، همچین (نوروز) زمانی است که با عزیزان دور و نزدیک بار دیگر دیدار یا تماس برقرار می‌شود.

مایک پومپئو در ادامه نوشته است: همانطور که ایرانیان سال جاری، نوروز را جشن می‌گیرند، باید آزادانه و بدون هیچ‌مانعی به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته و بتوانند عکس‌ها و خاطره‌های روزهای تعطیل و پیام تبریک نوروزی رابرای عزیزان خود در دیگر شهرها و یا حتی خارج از کشور بفرستند. مردم سربلند ایران حق دارند که بهترین زندگی و بدون ترس از سرکوب را داشته باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در روز اول فرودین ماه در پیام کوتاهی در توییتر «نوروز» را تبریک گفته بود.

با استفاده از وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا
XS
SM
MD
LG