لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۰

دیدار پومپئو و مقام ارشد کره شمالی به تعویق افتاد


مایک پومپئو و کیم یانگ‌چال در خرداد ماه سال جاری در نیویورک دیدار کردند.
مایک پومپئو و کیم یانگ‌چال در خرداد ماه سال جاری در نیویورک دیدار کردند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۶ آبان گفته است که انتظار دارد که اوایل سال آینده میلادی با رهبر کره شمالی ملاقات کند، دیدار هفته جاری مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده با یک مقام ارشد کره شمالی به تعویق افتاده است.

به گزارش رویترز، قرار بود مایک پومپئو روز پنجشنبه با کیم یانگ‌چال، مقام ارشد کره شمالی در نیویورک دیدار و در خصوص تدارک دومین ملاقات رهبران دو کشور و روند عاری سازی اتمی شبه جزیره کره مذاکره کند.

این در حالی است که هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار به تعویق افتاده است. وی دلیل تعویق این دیدار را مشخص نکرده است.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که چنانچه برنامه زمانی اجازه دهد، آنها دوباره نشست را برگزار خواهند کرد.

هدر ناوئرت تاکید کرده است: مذاکرات جاری ادامه می یابد. ایالات متحده همچنان تمرکز خود را بر اجرای تعهدات موافقت شده توسط رئیس جمهور ترامپ و رئیس کیم اون جونگ در اجلاس سران دو کشور در سنگاپور در ماه ژوئن قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که از روند مذاکرات با کره شمالی خشنود است و فکر می‌کند به خوبی این گفت‌وگوها جریان دارند.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص دیدارش با کیم اون جونگ اظهار داشت: می‌توانم بگویم در سال آینده برگزار خواهد شد. اوایل سال آینده.

کره شمالی از زمان آغاز مذاکرات خود با آمریکا آزمایش هسته‌ای و موشکی انجام نداده است.

به گزارش رویترز، کره شمالی از آمریکا انتقاد می‌کند در مقابل اقداماتی که انجام داده است آمریکا به این کشور امتیازاتی نداده است.پیونگ یانگ جمعه هشدار داد اگر آمریکا کارزار تحریم خود را متوقف نکند، توسعه برنامه هسته ای خود را از سر می‌گیرد.

آمریکا می‌گوید تا زمان عاری سازی کره شمالی از سلاح هسته‌ای، تحریم‌های علیه پیونگ یانگ لغو نخواهند شد.

با استفاده از بیانیه وزارت خارجه آمریکا و رویترز؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG