لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۲

گزارش درباره کناره‌گیری پومپئو برای شرکت در انتخابات سنا؛ واکنش وزارت خارجه آمریکا


مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا

یک رسانه آمریکایی در روز چهارشنبه ۲۹ آبان به نقل از سه جمهوریخواه گزارش داده است که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در نظر دارد با استعفا از سمت خود در انتخابات مجلس سنای این کشور شرکت کند. اما وزارت خارجه آمریکا این گزارش را رد کرده است.

نشریه «تایم» نوشته است، مایک پومپئو در نظر داشت در بهار سال ۲۰۲۰ از سمت خود کناره گیری کند، اما با توجه موضوع استیضاح رئیس جمهوری نگران است که این موضوع بر شانس او در انتخابات آینده اثر بگذارد.

یکی از این سه جمهوریخواه که در این گزارش با آنها مصاحبه شده، کارمند سابق دولت است، نفر دوم همچنان پست دولتی دارد و نفر سوم چند پست بلند پایه در دولت فعلی دارد.

این گزارش می افزاید استعفای مایک پومپئو در زمان مناسب انجام خواهد شد تا این خروج بدون هیچ مشکلی برای دولت آمریکا، به راحتی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که مایک پومپئو این گزارش‌ها را رد می‌کند و معتقد است آنها «کاملا نادرست» هستند.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه صد در صد بر کارهای خود متمرکز و برنامه ای برای ترک پست خود ندارد.

«تایم» نوشته بود هیچ نشانه‌ای در دست نیست که مایک پومپئو برنامه خود برای کناره‌گیری را با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در میان گذاشته باشد.

در همین زمینه، شایعاتی در خصوص آغاز به کار فعالیت‌های انتخاباتی مایک پومپئو در چند ماه گذشته منتشر شده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر هم گزارش در خصوص استعفایش را رد کرده بود.

مایک پومپئو پیش از این رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، بود و پس از کنارگذاشتن رکس تیلرسون از وزارت خارجه، در اوایل سال گذشته از سوی دونالد ترامپ برای این سمت پیشنهاد شد.

با استفاده از تایم و خبرگزاری فرانسه؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG