لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

پومپئو: حمله به پایگاه تاجی عراق تحمل نخواهد شد


مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا؛ پنج مارس، واشینگتن
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا؛ پنج مارس، واشینگتن

وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به حملات راکتی تازه به پایگاه تاجی عراق که به کشته‌شدن دو آمریکایی و یک بریتانیایی انجامیده گفته این موضوع «تحمل نخواهد شد».

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته «حمله امروز (۲۱ اسفند) به پایگاه نظامی تاجی تحمل نخواهد شد».

او با نام بردن از وزیر خارجه بریتانیا افزوده «دامنیک راب و من توافق داریم، آن کسانی که مسئول این حملات هستند باید پاسخگوی اقدام خود شوند».

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید آقایان پومپئو و راب تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه ایالات متحده هنوز به‌طور مشخص از فرد، گروه یا کشوری به‌عنوان عامل حملات نام نبرده است.

مقام‌های آمريكايی روز چهارشنبه اعلام کردند در حمله راکتی به یک پایگاه نظامی در عراق دو شهروند آمريكایی و یک شهروند بریتانیایی كشته شده‌اند.

خبرگزاری آشوسیتدپرس به نقل از یک یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفته در جریان این حملات دست‌کم ۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

مقام‌های ایالات متحده گفته‌اند هنوز نمی‌دانند این حمله را چه فرد، گروه یا گروه‌هایی انجام داده‌اند. با این حال در مواردی در گذشته، انگشت اتهام بارها به سوی گروه‌های شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی و خود تهران گرفته شده‌است.

کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در جریان حمله به پایگاه کی-۱ در کرکوک، در دی ماه گذشته، زنجیره‌ای از رخدادها و واکنش‌های نظامی را در پی داشت؛ از حمله به شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه تا یورش نیروهای حشد شعبی به سفارت آمریکا در بغداد، کشته‌شدن قاسم سلیمانی به‌دستور دونالد ترامپ، حملات موشکی ایران به دو پایگاه مورد استفاده آمریکا در عراق و پیامد آن که سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط پدافند سپاه در آسمان تهران بود.

منابع: توئیتر، اسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG