لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۶

دو آمریکایی و یک بریتانیایی در حمله راکتی به یک پایگاه در عراق کشته شدند


 نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه تاجی (عکس از آرشیو)
نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه تاجی (عکس از آرشیو)

مقام‌های آمريكايي روز چهارشنبه ۲۱ اسفند گفتند كه در حمله راکتی به یک پایگاه نظامی در عراق دو آمريكايي و یک شهروند بریتانیایی كشته شدند.

به گزارش آشوسیتدپرس، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ضمن اعلام این خبر ، اضافه کرده است که در این حمله راکتی به پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد ده نفر نیز مجروح شده‌اند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هم به سی ان ان گفته است، در حملات با موشک کاتیوشا به این پایگاه دو آمریکایی و یک بریتانیایی کشته شدند.

سرهنگ مایلیز کاگینز ، یک سخنگوی ارتش آمریکا در عراق در حساب کاربری توییتر خود نوشت که بیش از ۱۵ راکت کوچک به این پایگاه اصابت کرده است. با این حال، این سخنگوی ارتش آمریکا جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا است . در حدود شش هزار نیروی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند. وظیفه اصلی نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های عراق کمک به نیروهای این کشور در جنگ با گروه حکومت اسلامی، داعش، است.

در دی ماه سال جاری کشته شدن یک کارمند قراردادی آمریکایی در حمله راکتی به پایگاه نظامی «کی ۱» در کرکوک عراق زنجیره‌ای از تنش و درگیری در پی داشت. آمریکا گروه شبه نظامی شیعه عراقی کتائب حزب الله را عامل این حمله دانست.

آمریکا در واکنش به این حمله، در هشتم دی پنج مقر نیروهای شبه‌نظامی شیعه در عراق و سوریه را مورد حمله قرار داد . در این حملات شماری از شبه نظامیان شیعه کتائب (گردان‌های) حزب‌الله کشته شدند.

سپس نیروهای حشد الشعبی مورد حمایت ایران به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند.

در ادامه ارتش آمریکا روز ۱۳ دی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را هدف حملات پهپادی قرار داد. در این حمله ابومهدی مهندس، فرمانده گروه کتائب حزب الله نیز کشته شد.

سپاه پاسداران هم بامداد ۱۸ دی در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی که نیروهای نظامی ایالات متحده در آن حضور داشتند، خبر داد.

منابع: آسوشیتدپرس، سی ان ان ، و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG