لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۴

محکومیت جدید ابوالفضل قدیانی؛ سه سال زندان و رونویسی از سه کتاب


در حکم جدید آقای قدیانی به اظهارات او در سال ۹۱، زمانی که در زندان به سر می‌برد، استناد شده است.
در حکم جدید آقای قدیانی به اظهارات او در سال ۹۱، زمانی که در زندان به سر می‌برد، استناد شده است.

پسر ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، خبر داد که پدرش به تحمل سه سال زندان و «مطالعه و رونویسی از سه کتاب» منتشر شده در نهادهای حکومتی محکوم شده است.

مرتضی قدیانی در توئیتر خود نوشت که پدرش به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده است. براساس این حکم، به دلیل «تعدد جرائم» مجازات سنگین‌تر یعنی دو سال زندان اجرا خواهد شد.

‏‏براساس این گزارش، در این حکم به گزارش قرارگاه ثارالله تهران و وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی درباره آقای قدیانی استناد شده است.

آقای قدیانی همچنین برای مجازات تکمیلی به «مطالعه و رونویسی» از کتاب‌های «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی و «دشمن شناسی» از کتاب‌های منتشر شده در انتشارات انقلاب اسلامی، محکوم شده است.

در این حکم به اظهارات آقای قدیانی در سال ۹۱، زمانی که در زندان به سر می‌برد، استناد شده است. در خرداد این سال نوشته‌ای از آقای قدیانی منشر شد که در آن ولایت فقیه یک «تئوری ضد اسلامی و ضد انسانی» خوانده شده بود.

آقای قدیانی در آن زمان تأکید کرده بود: «از پس تولد جنبش سبز ... بدون شک دیگر مجال برای مماشات با شخص اول مملکت و عامل اصلی تمامی این جرائم یعنی علی خامنه‌ای باقی نمانده است».

ابوالفضل قدیانی در بهمن ماه اعلام کرده بود به دادگاه انقلاب احضار شده اما از آنجا که این دادگاه را «غیرقانونی» می‌داند، در آن حضور نخواهد یافت.

این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، پس از اعتراض‌های سال ۸۸ بازداشت و یک سال زندانی شد. او بار دیگر در سال ۹۱ به دو سال زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم و زندانی شد.

او بارها رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور دانسته است.

آقای قدیانی در آخرین نوشته اش، در تحلیل بیانیه اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشته بود که رهبر جمهوری اسلامی «تن به اصلاح نخواهد داد» و تنها راه حل خروج از این «بن‌بست» «مقاومت یکپارچه» همه گرایش‌های سیاسی است تا «سختی استبداد بشکند و تن به رفراندوم سراسری جهت تغییر نظام حاکم دهد».

او روز ۱۶ تیر نیز «چاره کارساز» حل مشکلات ایران را برکناری رهبر جمهوری اسلامی دانسته و خطاب به اصلاح‌طلبانی که «دنبال اصلاح امور با نگه داشتن ساختار فاسد و معیوب‌اند»، نوشته بود که آنها «یا اصلا اصلاح‌طلب نیستند و یا تنها سودای محال در سر می‌پرورند».

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت کلمه و رادیو فردا/ ا. م/ م.ا.
XS
SM
MD
LG