لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

همدردی رضا پهلوی با قربانیان حملات تهران؛ مریم رجوی محکوم کرد


شاهزاده رضا پهلوی و مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران، در پیام‌هایی جداگانه حملات «تروریستی» روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه، در تهران را محکوم کردند.

افراد مسلح در دو حمله همزمان در روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه روح‌الله خمینی در تهران حمله کردند.

در این دو حمله، طبق آخرین اخبار، ۱۶ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند.

در همین حال مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران می‌گویند که همه مهاجمان به قتل رسیدند و یک زن نیز بازداشت شده است.

ساعاتی پس از این حمله گروه حکومت اسلامی، داعش، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حملات چهارشنبه در تهران را به عهده گرفت.

در همین زمینه، شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه در پیامی با مردم و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و گفت: «ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه، مراتب عمیق همدردی خود را با ملت شریف ایران و به ویژه با خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده اند، ابراز می‌دارم.»

رضا پهلوی گفت: خشونت، خشونت‌زا است؛ تشویق وحشت چیزی جز تولید وحشت افسار گسیخته در پی ندارد. حاکمیت مبتنی بر وحشت و فریب، چیزی جز تباهی در پی ندارد. با بازگرداندن حاکمیت به دستان توانای ملت که صاحبان اصلی این کشورند، بیاییم تا با یک تفاهم ملی دست‌به‌کار نجات میهن خویش از سراشیبی سقوط باشیم.

از سوی دیگر مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران، نیز «ريختن خون بی‌گناهان را تحت هر عنوان محكوم» كرد.

به گزارش «دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران»، مریم رجوی در بیانیه‌ای گفت: «عملكرد داعش آشكارا به نفع ولايت فقيه است و خامنه‌ای برای برون‌رفت از بن‌بست و انزوای منطقه‌ای و بين‌المللی قوياً از آن استقبال می‌كند.»

خانم رجوی در ادامه آیت‌الله خامنه‌ای را «بانکدار مرکزی تروریسم» می‌نامد و می‌گوید: باني و حامي شماره یک تروريسم، بدين‌وسيله مي‌خواهد مزورانه جاي جلاد و قرباني را عوض نموده و بانكدار مركزي تروريسم را قرباني جلوه دهد.

XS
SM
MD
LG