لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

درخواست مادر سعید ملک پور از دادستان تهران برای آزادی فرزندش پس از ۱۰ سال زندان


 سعید ملک پور (عکس از آرشیو)
سعید ملک پور (عکس از آرشیو)

مادر سعید ملک پور، طراح وب‌سایت ‌های اینترنتی، در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار مرخصی و آزادی فرزندش پس از ۱۰ سال زندان شد.

به گزارش وب‌سایت انصاف نیوز، وی در این نامه نوشت که فرزندش «اگر هر جرمی کرده باشد، ۱۰ سال سخت که چندسالش را در انفرادی یا زندان بسته بوده، برایش بس است».

مادر سعید ملک پور نوشت که فرزندش «بعد از اینهمه سال که هر لحظه‌اش برای ما به سالی بوده است حتی مرخصی هم نیامده است».

وی همچنین با اشاره به وعده رئیس قوه قضائیه برای«عفو گسترده و بی‌سابقه» زندانیان خواستار آن شد که فرزنش در این فهرست قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه اعلام کرده که قرار است در چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷، رهبر جمهوری اسلامی دستوری برای «عفو گسترده‌» زندانیان صادر کند اما دادستان تهران گفته که این عفو شامل زندانیان «امنیتی» نخواهد شد.

سعید ملک پور در مهرماه سال ۸۷ برای ملاقات با پدر بیمارش به تهران بازگشته بود که بازداشت شد. پدر آقای ملک پور در زمان زندانی بودنش فوت شد و به او برای حضور در مراسم ختم پدرش مرخصی داده نشد.

سعید ملک پور ابتدا به اعدام محکوم شده بود اما این حکم در نهایت به حبس ابد کاهش یافت.

اتهامات مطرح شده علیه آقای ملک پور مربوط به استفاده سایت‌های پورنوگرافی از برنامه ابداعی آقای ملک‌پور برای انتشار عکس در اینترنت بوده است.

وکلا و خانواده آقای ملک‌پور بارها تاکید کرده‌اند که سعید ملک‌پور تنها مبدع این نرم‌افزار بوده و اطلاعی از محل استفاده آن نداشته است.

آقای ملک پور روز ۲۷ مهر به دلیل حمله قبلی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود و پس از چهار روز از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

با استفاده از وب‌سایت انصاف نیوز، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا / ا. م/ خ
XS
SM
MD
LG