لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

سعید ملک پور از بیمارستان به «زندان بازگردانده شد»


عکسی از سعید ملک پور قبل از بازداشت در سال ۸۷.
عکسی از سعید ملک پور قبل از بازداشت در سال ۸۷.

​براساس گزارش‌ها سعید ملک پور،طراح وب‌سایت ‌های اینترنتی، که به دلیل حمله قلبی از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان بازگردانده شده است.

آقای ملک پور روز ۲۷ مهر به دلیل حمله قبلی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود و به گفته مریم ملک پور، خواهرش، پس از چهار روز از بیمارستان به زندان بازگردانده شده است.

مریم ملک پور در مصاحبه با وب‌سایت های هرانا و کمپین حقوق بشر در ایران گفت که در مدت بستری بودن برادرش در بیمارستان، یک دست و یک پای او « با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود».

براساس این گزارش، این زندانی در مدت زمان بستری شدن در بیمارستان ممنوع‌الملاقات بوده و برخورد ماموران مراقبش «بسیار نامناسب و آزاردهنده» بوده است.

مریم ملک پور همچنین خبر داد که در عکس‌های رادیو لوژی زانوی برادرش «یک توده مشکوک» دیده شده است و وی اکنون منتظر نتیجه تست‌های ام‌‌آرآی است.

وی گفت که برادرش در مدت ۱۰ سال زندان، برای دیگر بیماری‌هایش از جمله سنگ کلیه، پروستات و آرتورز زانو به بیمارستان های بیرون از زندان منتقل نشده است.

آقای ملک‌پور دانش آموخته مهندسی مواد از دانشگاه صنعتی شریف تهران و دارای اقامت کانادا است.

وی در مهرماه سال ۸۷ برای ملاقات با پدر بیمارش به تهران بازگشته بود که بازداشت شد.

سعید ملک پور ابتدا به اعدام محکوم شده بود اما این حکم در نهایت به حبس ابد کاهش یافت.

اتهامات مطرح شده علیه آقای ملک پور مربوط به استفاده سایت‌های پورنوگرافی از برنامه ابداعی آقای ملک‌پور برای انتشار عکس در اینترنت بوده است.

وکلا و خانواده آقای ملک‌پور بارها تاکید کرده‌اند که سعید ملک‌پور تنها مبدع این نرم‌افزار بوده و اطلاعی از محل استفاده آن نداشته است.

با استفاده از گزارش‌ وب‌سایت ‌های هرانا، کمپین حقوق بشر در ایران و رادیو فردا؛ ا.م / خ
XS
SM
MD
LG