لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹

وکیل احمدرضا جلالی خواستار بازنگری در حکم اعدام موکل خود شد


پوستری در اعتراض به حکم اعدام احمدرضا جلالی مقابل سفارت ایران در بروکسل
پوستری در اعتراض به حکم اعدام احمدرضا جلالی مقابل سفارت ایران در بروکسل

وکیل احمدرضا جلالی، پژوهشگری که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به اعدام محکوم شده است، با اشاره به آنچه «نواقص» پرونده موکل خود خوانده، گفت که درخواستی در دیوان عالی کشور برای بازنگری پرونده به ثبت رسانده است.

زینب طاهری روز چهارشنبه چهارم بهمن به خبرگزاری فرانسه گفت که «ما با توجه به نواقص بسیاری که این پرونده دارد درخواست بازنگری دوباره حکم صادر شده را کرده‌ایم».

به گفته وی، این درخواست ۱۰ روز قبل در دیوان عالی ثبت شده است و امیدوار است که حکم اعدام لغو شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:43 0:00
لینک مستقیم

احمدرضا جلالی متخصص مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه که اقامت سوئد را دارد، اردیبهشت ۱۳۹۵ در سفری به ایران بازداشت شد. مقامات ایران او را به جاسوسی برای اسرائیل متهم کرده و مدعی شده‌اند، اطلاعات وی منجر به ترور شماری از دانشمندان هسته‌ای ایران شده است.

دادگاه انقلاب اسلامی با وارد دانستن این اتهام، آقای جلالی را به اعدام محکوم کرده و این حکم در دیوان عالی ایران نیز تایید شده است. این در حالی است که احمدرضا جلالی همه این اتهامات را رد کرده و تاکید داشته که اعترافاتش تحت فشار و تهدید بوده است و از این رو اعتبار ندارد.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود به شرایط جسمانی آقای جلالی پرداخته و نوشته که وکیل وی در این باره اظهار نگرانی کرده است.

زینب طاهری در این باره گفت: «شرایط جسمانی او به هیچ وجه مساعد نیست و حتی با این که مشکلی از نظر تغذیه ندارد اما مدام ضعیف‌تر می‌شود و هر روز وزن کم می‌کند».

پیش از این نیز یکی از وکلای احمدرضا جلالی در بلژیک نسبت به شرایط جسمانی و روحی وی هشدار داده و گفته بود که موکلش دو سال تحت فشار روانی بوده و وضعیت جسمانی نامساعدی دارد.

آقای جلالی استاد مهمان دانشگاه «وی یو ب» در بلژیک نیز بوده و از این رو حکم اعدام او نگرانی‌هایی را در بین مقامات بلژیک به دنبال داشته و اتحادیه اروپا هم اعلام کرده که این پرونده را دنبال می‌کند.

این حکم اعتراض گروه‌های مدافع حقوق بشر را برانگیخته است و از جمله سازمان عفو بین‌الملل آن را به مثابه «زیر پا گذاشتن حاکمیت قانون» نامیده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG