لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۷

درگیری پلیس و معترضان در فرودگاه هنگ کنگ


تجمع معترضان در فرودگاه هنگ کنگ باعث توقف تمامی پروازهای این فرودگاه شده است
تجمع معترضان در فرودگاه هنگ کنگ باعث توقف تمامی پروازهای این فرودگاه شده است

نیروهای پلیس هنگ کنگ غروب سه‌شنبه ۲۲ مرداد با معترضان طرفدار دمکراسی در فرودگاه منطقه درگیر شده و وارد محوطه ترمینال شدند.

تجمع معترضان در فرودگاه هنگ کنگ طی دو روز گذشته باعث شد که تمامی پروازهای این فرودگاه مهم و پر رفت و آمد متوقف شود.

ماموران مسلح به گاز فلفل و باتوم به سوی معترضان که سعی می‌کردند با گاری‌های حمل چمدان ورودی ترمینال را مسدود کنند حمله کرده و چندین نفر بازداشت شدند.

معترضان نیز دو نفر را دستگیر کرده که به گفته آنها، ماموران مخفی پلیس هستند. در این حال رهبران طرفدار چین ناحیه هنگ کنگ هشدار دادند که تظاهرکنندگان این وقایع را به «راهی غیرقابل بازگشت» کشانده‌اند.

روز سه‌شنبه به دنبال از سرگیری موقت بخشی از پروازها بار دیگر مقامات فرودگاه مجبور شدند تمامی پروازهای امروز را لغو کنند.

به گفته مقامات فرودگاه، بسیاری از پروازهایی که قرار بود وارد فرودگاه هنگ کنگ شوند تحت تاثیر این تصمیم قرار نخواهند، گرفت هر چند که بسیاری از آنها از قبل لغو شده بودند.

روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ پرواز لغو و فرودگاه هنگ کنگ عملا تعطیل شده بود.

ناآرامی‌های دو روز اخیر در فرودگاه مرحله جدید و شدیدتری از اعتراضات هفته‌های اخیر است. بسیاری از ساکنان هنگ کنگ با اين تظاهرات موافقند که در اعتراض به محدود کردن آزادی‌های سیاسی و مدنی در این منطقه از سوی حکومت مرکزی چین صورت می‌گیرد.

دولت چین تظاهرات هفته‌های اخیر را حوادثی در شرف تبدیل شدن به «تروریسم» و «خطری برای موجودیت» شهروندان هنگ کنگ توصیف می‌کند.

کاری لم، رییس دولت محلی هنگ کنگ نیز گفت بی‌ثباتی و خشونت این منطقه را به شرایطی «غیرقابل بازگشت» کشانده است.

تاکنون نشانه‌ای از توقف اعتراضات دیده نشده و معترضان بر خواسته خود که برکناری رهبران دولت محلی هنگ کنگ و لغو قانون استرداد مجرمان هنگ کنگی به چین است، تاکید دارند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر
XS
SM
MD
LG