لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۸

روسیه از «پیشرفت‌های عمده‌ علیه داعش» در مرکز و شرق سوریه خبر داد


نیروهای نظامی روسیه و سوریه در پایگاه حمیمیم
نیروهای نظامی روسیه و سوریه در پایگاه حمیمیم

یک فرمانده ارشد ارتش روسیه ۳۰ مرداد ماه گفته است نیروهای نظامی آن کشور و ارتش بشار اسد، طی ماه‌های گذشته موفق شده‌اند پیشرفت‌های عمده‌ای علیه گروه موسوم به حکومت اسلامی، در مرکز و شرق سوریه، انجام دهند.

ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیاتی ستاد مشترک ارتش روسیه، به خبرنگاران گفته است در یک ماه اخیر، جنگنده‌های روسیه، حدود ۸۰۰ تن از شبه‌نظامیان اسلام‌گرا را از پا درآورده‌اند.

به گفته ژنرال رودسکوی، هواپیماهای نظامی روسیه، برای جلوگیری از ملحق شدن نفرات داعش از دیگر مناطق به شبه‌نظامیان در دیرالزور، روزی بین ۶۰ تا ۷۰ پرواز انجام می‌دهند.

این مقام ارتش روسیه افزوده است که نیروهای ارتش سوریه از سه طرف، با شکستن محاصره دیرالزور، وارد این منطقه اصلی در تصرف داعش در شرق سوریه شده‌اند و در حال حاضر کنترل نیمی از شهر و نیز یک پایگاه هوایی در نزدیکی آن را در دست دارند.

ساعاتی پیش از گفته‌های سرگئی رودسکوی، خبرگزاری‌های روسیه گزارش داده بودند که جنگنده‌های آن کشور ستون بلندی از شبه نظامیان گروه حکومت اسلام را در مسیر حرکت خود به سمت شهر دیرالزور سوریه هدف حمله قرار داده و بیش از ۲۰۰ نفر را کشته‌اند.

بنا بر گزارش‌ها گروه حکومت اسلامی پس از اینکه در نتیجه حملات هوایی ارتش روسیه و پیشروی زمینی نیروهای دولتی سوریه از جنوب استان رقه و غرب استان حمص بیرون رانده شد، بیشتر نفراتش را در دیرالزور مستقر کرده است.

رودسکوی به خبرنگاران گفته «هدف نابود کردن آخرین پایگاه عمده تروریست‌ها در منطقه دیرالزور است».

او همچنین اظهار داشته که «تغییراتی قابل‌توجه» در بخش‌های مرکزی سوریه رخ داده و نیرهای دولتی کنترل تمام استان حلب را از دست نفرات داعش درآورده‌اند.

فرمانده روس گفته ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، که طرح آن در جریان مذاکرات آستانه با ایران و ترکیه پی‌ریزی شده، به مسکو اجازه داده تا بیشتر بر نبردها علیه داعش متمرکز شود.

جنگ داخلی سوریه بیش از شـش سال است که ادامه دارد. بنا بر گزارش‌های مختلف بین ۳۷۰ هزار تا نیم میلیون نفر در این سال‌ها کشته‌ شده‌اند و نیمی از جمعیت آن کشور نیز آواره است.

XS
SM
MD
LG