لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

جنگنده‌های روسی «بیش از ۲۰۰ شبه‌نظامی داعش» را در دیرالزور کشتند


گروه حکومت اسلامی در ماه‌های اخیر بیشتر نیروهای خود را در دیرالزور مستقر کرده است.
گروه حکومت اسلامی در ماه‌های اخیر بیشتر نیروهای خود را در دیرالزور مستقر کرده است.

خبرگزاری‌های روسی روز دوشنبه ۳۰ مرداد گزارش دادند که جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه ستون بلندی از شبه نظامیان گروه حکومت اسلامی یا داعش را در مسیر حرکت خود به سمت شهر دیرالزور سوریه هدف حمله قرار دادند.

گزارش‌ها به نقل از وزارت دفاع روسیه حاکی است که بیش از ۲۰۰ شبه نظامی داعش در این حمله کشته شده‌اند. هنوز منبع دیگری این گزارش را تایید تکده است.

گروه حکومت اسلامی پس از اینکه در نتیجه حملات هوایی ارتش روسیه و پیشروی زمینی نیروهای دولتی سوریه از جنوب استان رقه و غرب استان حمص بیرون رانده شدند بیشتر نیروهای خود را در دیرالزور مستقر کرده است.

گزارش خبرگزاری اینترفاکس حاکی است که در جریان حمله هوایی روسیه همچنین تجهیزات نظامی این گروه از جمله ۲۰ خودرو حامل سلاح‌های سنگین و خمپاره به علاوه تانک و سایر تجهیزات منهدم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اشاره نکرده که این حمله چه زمانی صورت گرفته است.

مسکو گفته است که «شکست داعش در منطقه دیرالزور به معنای شکست استراتژیک این گروه بین‌المللی در سوریه است».

نیروهای دولتی سوریه اخیرا شهر السخنه در استان حمص را بازپس گرفته‌اند که به عنوان یکی از نقاط کلیدی در مسیر دیرالزور تلقی می‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه می‌گوید بازپس گیری این شهر یک موفقیت مهم برای نیروهای دولتی سوریه است.

السخنه در بیابان سوریه واقع شده است. این شهر که در سال ۲۰۱۵ به تصرف گروه داعش در آمد به مقر مهم ارتباطی برای کنترل استان‌های حما، حمص و همچنین شهرهای رقه و دیرالزور تبدیل شده بود.

XS
SM
MD
LG