لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

روسیه اقدامات نیروهای آمریکایی در سوریه را «تحریک‌آمیز» خواند


تصویری آرشیوی از نیروهای آمریکایی در سوریه
تصویری آرشیوی از نیروهای آمریکایی در سوریه

روسیه به اتئلاف بین‌المللی علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه به دلیل آن‌چه «اقدامات تحریک‌آمیز» نیروهای آمریکایی خوانده است، اعتراض کرد.

خبرگزاری روسی تاس روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد روسی نوشت که این اقدامات در استان حسکه سوریه رخ داده است، منطقه‌ای که ایالات متحده حدود هشت سال است نیروهای خود را برای مقابله با داعش در آنجا مستقر کرده.

صدها شبه‌نظامی داعش در مناطق دورافتاده‌ای مستقر شده‌اند که نه ائتلاف و نه ارتش سوریه بر آنجا تسلط دارند. روسیه که همراه با ترکیه در شمال سوریه حضور نظامی دارد با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا درباره مناطق ویژه‌ای که نیروهای این ائتلاف می‌توانند در آنجا فعالیت داشته باشند، توافق کرده است.

اما دریاسالار اولگ گورینوف، رئیس «مرکز آشتی سوریه»، به خبرگزاری تاس گفت که نیروهای آمریکایی دو بار در خارج از مناطق مورد توافق مشاهده شده‌اند.

وی بدون اشاره به جزئیات رخداد گفت: «اقدامات تحریک آمیزی از جانب یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا در استان حسکه مشاهده شده است... طرف روسی به ائتلاف اعتراض کرد.»

هفته گذشته در پی حملات گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه به نیروهای ایالات متحده که به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی انجامید، ارتش ایالات نیز اقدام به حملات هوایی تلافی‌جویانه‌ای کرد که دست‌کم هشت کشته بر جای گذاشت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن

XS
SM
MD
LG