لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

یک شرکت تاکسی روسی در ایران فعال شد


شرکت خدمات حمل و نقل ماکسیم در بیش از ۲۰۰ شهر روسیه و کشورهایی همچون بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان در حال فعالیت است.
شرکت خدمات حمل و نقل ماکسیم در بیش از ۲۰۰ شهر روسیه و کشورهایی همچون بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان در حال فعالیت است.

یک شرکت تاکسی اینترنتی روسی با نام ماکسیم مجوزهای فعالیت‌های خود را در ایران دریافت کرده است و قصد دارد رقابت با دو شرکت اسنپ و تپ سیرا در ایران آغاز کند.

سرویس سفارش آنلاین تاکسی «ماکسیم» مدتی است که تبلیغات وسیعی را در سایت‌های ایرانی آغاز کرده و شهر تهران را به فهرست شهرهای محل فعالیت خود افزوده است.

به گزارش سایت زومیت، پاول استنیکوف نماینده سرویس ماکسیم در ایران درباره فعالیت‌های این شرکت در ایران گفته است: « شرکت ماکسیم موفق به دریافت گواهی‌های لازم جهت فعالیت در ایران شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سرویس ما در پاییز امسال در تهران به عنوان اولین شهر تحت پوشش ماکسیم در ایران راه اندازی شود. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق وب‌سایت، نرم‌افزارهای اندروید و ios نسبت به درخواست ماشین اقدام کنند. در حال تلاشیم تا به زودی امکان سفارش تلفنی خودرو را نیز فراهم کنیم.»

استینکوف از ارائه تعرفه‌ای ويژه برای مسافران سرویس ماکسیم خبر داده و اعلام کرده که جهت رفاه خانم‌های ایرانی، رانندگان زن وظیفه انتقال بانوان را بر عهده خواهند داشت.

شرکت خدمات حمل و نقل ماکسیم در بیش از ۲۰۰ شهر روسیه و کشورهایی همچون بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان در حال فعالیت است.

در حالی این شرکت روسی می‌خواهد فعالیت خود را در ایران آغاز کند که هیچ محدودیتی را برای قرار دادن اپ خود در گوگل پلی و اپل استور ندارد این در حالی است که اسنپ و تپ سی با تحریم گاهو بی‌گاه اپ استور و گوگل پلی روبرو شده اند.

این شرکت در وبسایت خود به زبان فارسی در حال جذب نیرو برای فعالیت در ایران است.

این شرکت روسیاز سال ۲۰۰۳ فعالیت خود راآغاز کرده است . تاریخچه آن با دفتر تاکسی‌رانی نه چندان بزرگ در یک شهر کوچک در اورال به نام شادرینسک آغاز شد. این شرکت را مهندسین جوانی از شهر کورگان که در حوزه اتوماتیزاسیون فرآیندهای تکنولوژیکی و تولید تخصص داشتند، تاسیس کرده‌اند .

آنگونه که در وب سایت آن آمده با درنظر گرفتن ویژگی‌های شهرهای بزرگ و کوچک، این امکان را به مسافران خود می دهند تا با روشی دلخواه، درخواست تاکسی خود را ثبت کنند. برای رانندگان نیز امکان بهینه سازی فرآیند جستجو و جابجایی مسافران، و همچنین کاهش جابجایی بدون مسافر و زمان بیکاری را فراهم آورده‌اند.

هم اکنون با گسترش تاکسی ‌ای اینترنتی در ایران تاکسی‌های سنتی و آژانس‌ها با چالش جدی روبرو شده‌اند.

اتحادیه‌های تاکسی‌رانی از راه‌های مختلف سعی در جلوگیری از نفوذ تاکسی‌های اینترنتی در ایران دارند و بحث امنیت را برای جلوگیری از گسترش این سرویس‌ها در ایران مطرح می‌کنند. به تازگی هم جرم یکی از رانندگان اسنپ سبب افزایش این انتقادها شده است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطاتدر واکنش به تخلف یکی از رانندگان اسنپ در اینستاگرام خود نوشته است: «خبر مربوط به آزار مسافر یکی از سرویس‌دهندگان تاکسی آنلاین تاسف‌برانگیز است. طبیعتا تا مشخص‌شدن وضعیت پرونده، قضاوت درباره‌ جزییات آن صحیح نیست. اما نکته‌ مهم این است که کسب‌وکارهای نوپای این عرصه فرصت مناسبی برای بهبود فضای نامناسب حمل ونقل شهری دارند. استقبال مردم از این خدمات هم نشان‌دهنده‌ فضای مساعد رشد این کسب‌وکارهای آنلاین است. اما در این مسیر رشد، مراقبت شرکت‌ها از اعتماد کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنان ضروری است. مردم به کسب‌وکارهای نوپا اعتماد دارند و با اطمینان از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا حفاظت از این سرمایه‌ اعتماد عمومی و لحاظ کردن روال‌های قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب و ایجاد فضای امن برای سفرهای شهری باید به اولویت تبدیل شود.»

هم‌اکنون تاکسی‌های اینترنتی در ایران با وجود استقبال گسترده با فشارهای بخش سنتی جامعه روبرو هستند. این فشار ها تا حدی بود که وقتی خدمات شرکت تپ سی به شهر مشهد رسید تا مدتی خدمات این شرکت متوقف شده بود.

تاکسی آنلاین تپسی دومین شرکت پس از اسنپ در ایران در زمینه حمل و نقل مسافر با استفاده از اینترنت است. این شرکت در کمتر از یک سال از آغاز فعالیت‌اش وارد چهارمین شهر در ایران شده بود. تپسی به دنبال توسعه فعالیت‌های خود، سرویس دهی در شهرهای دیگر را در دستور کار قرار داده است . به این ترتیب از ۲۳ فروردین ماه سال جاری تپسی سرویس خود را در اصفهان آغاز کرد و وارد سومین شهر ایران پس از تهران و کرج شد.

۲۶ اردیبهشت ماه همچنین تپسی از شروع به کار خود در مشهد خبر داده بود. در شرایطی که مشتریان در حال استفاده از طرح یک هفته سفر رایگان تپسی – به دلیل آغاز به کار- در مشهد بودند، رسانه‌ها در ایران، از توقف فعالیت اپلیکیشن تپسی و پلمپ دفتر این شرکت در مشهد خبر دادند. خبرگزاری فارس در خرداد ۹۶ دلیل پلمپ تپسی در مشهد را شکایت تاکسی‌رانی مشهد عنوان کرده بود.

در زمینه تاکسی‌های اینترنتی ابتدا اسنپ به عنوان یک استارت آپ در صنعت حمل و نقل کشور متولد شد. رقیب اسنپ در ایران تپ سی است. این سرویس خیلی سریع توانست رشد کند و به رقیبی جدی برای اسنپ تبدیل شود. حالا شرکت روسی ماکسیم می‌خواهد به رقابت با این دو سرویس محبوب تاکسی اینترنتی در ایران برود.

XS
SM
MD
LG