لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۰

به خاطر تحریم‌ها، سامسونگ خدمات خود در ایران را قطع می‌کند


آیدین آرام، عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، خبر داد که شرکت سامسونگ به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خدمات خود در ایران را قطع می‌کند.

او روز دوشنبه ۲۱ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت سامسونگ مانند سایر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تلفن همراه به مصرف‌کنندگان خود اعلام کرده در تاریخ ۶ اسفند دیگر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های پولی خود را نمی‌تواند در اختیار ایرانیان قرار دهد اما آن دسته از اپلیکیشن‌های رایگان همچنان قابل استفاده هستند.»

عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل اضافه کرد که «این شرکت تا پیش از این اجازه می‌داد تا مشتریان از پلی‌استور به صورت ریالی خریداری کنند در صورتی که سایر برندها این امکان را نداشتند و باید حتماً به صورت دلار یا یورو پرداخت صورت می‌گرفت. اکنون نیز علت اصلی به دلیل عدم امکان جابه‌جایی پول و تحریم‌های بانکی است پس نمی‌توان سامسونگ را در این خصوص مسئول دانست زیرا بانک‌های ما نمی‌توانند پولی را انتقال دهند.»

وی افزود: «شرایط امروز کشور به صورتی است که هیچ برندی نمی‌تواند سرویس‌های معمولی که به سایر کشورهای جهان ارائه می‌کند را به ما نیز بدهد. در بحث نرم‌افزاری، خدمات و سرویس‌هایی که ما دو سال پیش می‌گرفتیم اکنون می‌توان گفت که به صفر رسیده‌است.»

آیدین آرام گفت که برند سامسونگ در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد سهم بازار ایران را در اختیار دارد اما افزود که « «برند سامسونگ همانند دیگر برندها دو سال است که به صورت مستقیم گوشی به ایران نمی‌دهد فلذا این اقدام آنها نیز تأثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.»

آن‌گونه که مرکز آمار ایران اعلام کرده است ۸۸ میلیون دستگاه تلفن همراه در کشور مشغول به کار است.

روزنامه شهروند پیش از این به نقل از فروشندگان «علاءالدین» نوشته بود که نمایندگی‌های رسمی فروش گوشی در ایران از سمت کشور اصلی خود تحت فشار هستند تا ایران را ترک کنند: «نمونه آن سونی است که از ایران رفته است، هواوی هم دست و پایش را جمع می‌کند که برود و سامسونگ هم کجدار و مریز مانده اما بسیاری از مدل‌های گوشی را به ایرانی‌ها نمی‌فروشد».

دو سال پیش از این، پس از حذف تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی از اپل استور، گوگل هم اقدام به حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله اسنپ کرد.

شرکت اپل دلیل این اقدام را تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان کرده بود. شرکت اپل در ایران دارای نمایندگی نیست و بسیاری از گوشی‌های این شرکت از راه قاچاق به ایران وارد می‌شود.

XS
SM
MD
LG