لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

«رخنه هکرهای کره شمالی» به طرح‌های نظامی محرمانه کره جنوبی و آمریکا


یک نماینده مجلس در کره جنوبی روز چهارشنبه از سرقت مقدار قابل توجهی اطلاعات نظامی محرمانه متعلق به این کشور و ایالات متحده به دست هکرهایی از کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از نماینده حزب دموکرات کره جنوبی در روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه، هکرهای کره شمالی در سپتامبر سال ۲۰۱۶ با نفوذ به یک بانک اطلاعاتی طرح‌های محرمانه نظامی را به سرقت برده‌اند.

از جمله این طرح‌ها در گزارش رویترز به طرح‌های «عملیات نظامی آمریکا و کره جنوبی برای معدوم کردن رهبر کره شمالی» اشاره شده است.

خبر سرقت اطلاعات محرمانه از کره جنوبی در حالی منتشر می‌شود که در سه ماه اخیر تنش لفظی میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی هفته به هفته افزایش یافته و کار را به آنجا رسانده که مقامات بلندپایه در دیگر کشورها در مورد پیامد این تنش چند بار هشدار داده‌اند.

در همین حال کره شمالی طی ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی متعددی انجام داده و در شهریورماه سال جاری نیز اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گفته نماینده مجلس در کره جنوبی، اطلاعات مذکور از «مرکز داده‌های دفاعی» این کشور به سرقت رفته و حجم این اطلاعات ۲۳۵ گیگابایت بوده است.

در مقابل پیونگ یانگ در رسانه‌های دولتی کره شمالی از بر عهده گرفتن هر گونه مسئولیت در این زمینه شانه خالی کرده و همسایه جنوبی خود را به انتشار «ادعاهای جعلی و ساختگی» متهم کرده است.

به گفته نماینده حزب دموکرات کره جنوبی، هنوز از محتوای ۸۰ درصد اطلاعات به سرقت رفته اطلاعی در دست نیست، اما «انتظار نمی‌رود» که لو رفتن این اطلاعات به ارتش کره جنوبی لطمه‌ای بزند.

از سوی دیگر در واشینگتن نیز پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، به انتشار این گزارش در رسانه‌ها واکنش نشان داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون می‌گوید، «به امنیت و ایمنی طرح‌های عملیاتی خود و توانایی‌مان در پاسخ به هر تهدیدی از طرف کره شمالی اطمینان داریم».

در اغلب فهرست‌های موجود از هکرهای دولتی همواره نام هکرهای کره شمالی در کنار هکرهای روسیه و چین و سپس ایران دیده می‌شود.

در خردادماه سال جاری نیز یک مقام سازمان ملل اعلام کرد کارشناسان سازمان ملل متحد که بر روی پرونده نقض تحریم‌های بین‌المللی توسط کره شمالی تحقیق می‌کنند، هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

در آن زمان کشور یا سازمان مشخصی به عنوان مسئول این حملات معرفی نشد، اما انتشار گزارش‌ها در این باره همزمان با محکومیت آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در شورای امنیت ملل متحد رخ داده بود.

معاون هیئت کره شمالی در سازمان ملل متحد، اتهام‌ها علیه پیونگ‌یانگ در این رابطه را «خنده‌دار» توصیف کرد.

XS
SM
MD
LG