لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا: استعفا نمی‌کنم، تا آخر می‌جنگم


لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا
لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

در پی یک هفته انتقاد همه‌جانبه و سخت، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، روز جمعه،‌ سوم شهریور، در یک جلسه فدراسیون بار دیگر عذرخواهی کرد، اما فریاد زد که قصد استعفا ندارد.

آقای روبیالس در جریان مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی به تیم فوتبال زنان اسپانیا بعد از برد یک بر صفر مقابل انگلستان، لب‌های جنیفر هرموسو، بازیکن تیم فوتبال کشورش را بوسید.

او همچنین هنگامی که روی سکوی تماشاگران مخصوص مسابقه بود به علامت پیروزی بیضه‌های خود را گرفته بود، در حالی که ملکه و شاهدخت ۱۶ سالهٔ اسپانیا در نزدیکی او بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوئیس روبیالس روز جمعه در نشست اضطراری فدراسیون فوتبال کشورش سه بار با فریاد گفت: «استعفا نمی‌کنم.» گفته‌های او با تشویق برخی از حضار که همه مرد بودند همراه شد.

او گفت: «فکر می‌کنید یک بوسه توافقی کافی است که با آن مرا از اینجا بیرون بیندازید؟ من تا آخر می‌جنگم.»

او گفت که آن بوسه مانند آن بوده که بچه خود را ببوسد، و در ادامه منتقدان خود را به تلاش برای «ترور شخصیت» خود متهم کرد.

روبیالس، ۴۶ ساله، در حالی از رد و بدل کردن «بوسه توافقی» حرف می‌زند که پیشتر جنیفر هرموسو گفته است که کار رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را «دوست نداشته» و اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا هم روز اول شهریور گفت این حرکت آقای روبیالس نباید بدون مجازات بماند.

خودداری رئیس فدراسیون اسپانیا بلافاصله، دست‌کم در شبکه‌های اجتماعی، با واکنش مقامات کشورش روبه‌رو شد. از جمله یولاندا دیاس، معاون دوم نخست وزیر اسپانیا، که خود زن است، ضمن آن که خواستار ورود دولت به این ماجرا شد تأکید کرد که روبیالس «نمی‌تواند در فدراسیون بماند».

در ادامه جنجال بر سر اقدام رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، روز جمعه انتظار بر این بود که او استعفای خود را ارائه کند، به‌ویژه آن که روز چهارشنبه گذشته هم اتهامات جدیدی توسط یکی دیگر از فوتبالیست‌های زن سرشناس این کشور علیه او مطرح شده بود.

روز چهارشنبه تامارا راموس، مدیر اتحادیه فوتبالیست‌های زن اسپانیا، او را متهم کرد که زمانی که با هم کار می‌کردند، روبیالس با او زشت و وقیحانه حرف می‌زده و از جمله رنگ شورتش را از او پرسیده است.

روز پنج‌شنبه هم فیفا اعلام کرد که پرونده‌ای انضباطی علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا باز کرده است. حال قرار است کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال بررسی کند که آیا حرکت لوئیس روبیالس نقض «قواعد اولیه رفتار مناسب» بوده و آیا این رفتار برای ورزش فوتبال و فیفا «بی‌آبرویی» به باد آورده است یا خیر.

این نخستین بار نیست که رفتار مردان در برخورد با بازیکنان زن تیم ملی فوتبال اسپانیا مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در سال‌های گذشته بارها شخصیت‌های مرد فعال در عرصهٔ فوتبال زنان با اتهام سوءاستفاده جنسی از بازیکنان زن روبه‌رو شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیوفردا/ ف. دو./ب.ب/م.ا.
XS
SM
MD
LG