لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

استقبال آمریکا از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران


رابرت پلدینو، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،روز سه شنبه ۲۷ آذر ماه از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد.

به گزارش صفحه فارسی وزارت امور خارجه آمریکا، رابرت پلدینو در نشست مطبوعاتی خود در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: «ایالات متحده از بیانیه‌های صادر شده اخیر توسط فرانسه و پارلمان اتحادیه اروپا، و قطعنامه پیشنهاد شده توسط کانادا در سازمان ملل متحد که توسط اکثریت آرا پذیرفته شد، که توجه جهان را بار دیگر متوجه سابقه منزجر کننده حقوق بشری رژیم ایران می کند، استقبال می کند.»

وی اضافه کرد:« این بیانیه ها نشانگر نگرانی عمیق جامعه جهانی از موارد روزانه نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی است.»

قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با ۸۴ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و۶۷ را ی ممتنع تصویب شد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین خواستار تحقیق در خصوص «مرگ بیرحمانه» وحید صیادی نصیری شده است.

گزارش ها حاکی است وحید صیادی نصیری، فعال سیاسی که در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده بود هفته گذشته در زندان درگذشت.

رابرت پلدینو در ادامه خواستار روشن شدن وضعیت پرونده مرگ کلیه کسانی که در زندان درگذشته اند شده است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه خواستار « آزادی فوری و بی قید و شرط نسرین ستوده و همه کسانی که به طور خودسرانه بازداشت شده اند و اکنون در زندانهای ایران رنجند، مانند فرهاد میثمی؛» شده است.

فرهاد میثمی، فعال مدنی و مدافع حقوق زنان روز نهم مرداد بازداشت شد. اتهامات فرهاد میثمی «تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به حجاب» عنوان شده که دلیل اصلی همه آنها حمایت از کمپین مدنی علیه حجاب اجباری است. وکیل وی تاکید دارد که میثمی جرمی مرتکب نشده و او صرفا یک فعال مدنی است.

این در حالی است که محمد مقیمی وکیل فرهاد میثمی می‌گوید، حال موکلش به دلیل اعتصاب غذا «بسیار وخیم» است.

به گزارش کلمه مقیمی روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: «امروز با فرهاد میثمی در زندان ملاقات کردم . وضعیت جسمی موکلم به علت اعتصاب غذا بسیار وخیم و بغرنج است، چنانکه با ویلچر رفت و آمد می‌کند.»

با استفاده از صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه آمریکا و گزارش‌های رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG