لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۰

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: داعش ۱۲۸ غیرنظامی را در شهر القريتين به قتل رساند


نیروهای ارتش سوریه در شهر القریتین.
نیروهای ارتش سوریه در شهر القریتین.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اول آبان اعلام کرد که گروه حکومت اسلامی (داعش) در یک دوره زمانی سه هفته‌ای، دستکم ۱۲۸ غیرنظامی را در شهر «القريتين» در مرکز استان حمص کشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اشاره کرد که گروه حکومت اسلامی (داعش) این کشتار را قبل از تصرف شهر القريتين از سوی ارتش این کشور انجام داده است.

به گفته این سازمان، ‌گروه حکومت اسلامی (داعش) تنها در مدت دو روز ۸۴ تن را به اتهام اینکه «مامور رژیم» اسد بوده اند، به قتل رسانده است.

بر اساس این گزارش،‌ تاکنون مقام‌ها یا رسانه‌های دولتی سوریه در این مورد اظهارنظر نکرده اند.

پیشتر رسانه‌های دولتی سوریه روز شنبه ۲۹ مهر خبر داده بودند که ارتش این کشور و نیروهای متحدش، شهر القريتين را پس از نابودی اعضای گروه حکومت اسلامی (داعش) بازپس گرفتند.

ارتش سوریه که از پشتیبانی هوایی روسیه و حمایت زمینی ایران برخوردار است، در استان دیرالزور در عملیاتی جداگانه مشغول عقب راندن نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) است.

نیروهای دولتی سوریه و متحدانش تقریباً همه بخش‌های شهر دیرالزور و المیادین رادر غرب فرات را از این گروه بازپس گرفته‌اند. استان دیرالزور هم‌مرز با عراق است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در اوایل ماه اکتبر از تصرف شهر القريتين از سوی گروه حکومت اسلامی (داعش) خبر داده بود.

القريتين در حدود ۳۰۰ کیلومتری شهر دیرالزور قرار دارد.

جنگ داخلی سوریه، هفت سال پیش و با سرکوب اعتراضاتی عمدتا مسالمت‌آمیز علیه دولت بشار اسد آغاز شد، و صدها هزار کشته برجای گذاشته‌است. همچنین نیمی از جمعیت سوریه آواره شده‌اند و برخی از زیرساخت‌های آن، مراکز عمده شهری و حتی باستانی سوریه طی سال‌های گذشته ویران شدند.

حکومت سوریه از حمایت روسیه و ایران برخوردار است. این موضوع انتقاد شماری از کشورهای منطقه و جهان را به همراه داشته است. در این میان،‌ تهران می‌گوید حمایتش از دمشق منحصر به اعزام مستشار به سوریه است.

XS
SM
MD
LG