لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

سیاوشی: قوه قضائیه مستندات ادعای کریمی قدوسی را مطالبه کند


در اعتراض به ادعای تازه نماینده تندروی مشهد در مجلس ایران، طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، از قوه قضائیه خواست «مستندات» جواد کریمی قدوسی درباره ادعای تلاش «۵۰ درصد» نمایندگان برای «فروپاشی» نظام جمهوری اسلامی را از وی مطالبه کند.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، «۵۰ درصد» نمایندگان را متهم کرده که با حمایت از رهبران اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به دنبال «فروپاشی» جمهوری اسلامی هستند.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در توئیتی نوشت: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است. سران فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از ‌سران فتنه دفاع می‌کنند.»

اظهارات وی با واکنش‌ بسیار در فضای سیاسی و مجازی فارسی‌زبان مواجه شده و خانم سیاوشی نیز سخنان این نماینده تندروی مجلس را «شوک‌آور، توهین و اتهام» توصیف کرده است.

وی گفت:‌ «کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست، از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد.»

اشاره وی به سخنان محمدجواد ظریف درباره وجود پولشویی گسترده در ایران است که به گفته وی عده زیادی از آن منافع کلانی می‌برند. این اظهارات به‌ اندازه‌ای جنجال ایجاد کرد که عده‌ای از نمایندگان تندروی مجلس به دنبال استیضاح ظریف بودند.

قوه قضائیه نیز از آقای ظریف خواست تا مستندات خود در این زمینه را ارائه کند که پس از ارائه نامه‌ای از سوی وزیر خارجه به این نهاد، اعلام شد وی مستنداتی ارائه نکرده است.

طیبه سیاوشی همچنین این‌ گونه رفتارها را «خیانت به نظام» توصیف کرد و افزود: «نمایندگان مجلس نیمی از نظام محسوب می‌شوند و هرگونه تعرض این‌چنینی خلاف منافع نظام و مصالح عمومی کشور محسوب می‌شود. بنابراین باید تحت پیگرد حقوقی قرار گیرد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «این چه حرفی است. بیست تا سی درصد مردم را که خودتان کنار زدید. پنجاه درصد را هم این‌ گونه اضافه کردید.»

سیاوشی، کریمی قدوسی را به نداشتن «سواد سیاسی» متهم کرده و گفت: «متاسفانه نه تنها در کف جامعه سواد سیاسی بالایی وجود ندارد، در بعضی سطوح بالا هم چنین سوادی نیست... برداشت آقای کریمی قدوسی این است که چون پنجاه درصد مجلس به جناح دیگر تعلق دارد به فکر فروپاشی نظام هستند! این یعنی ما سواد سیاسی نداریم.»

پیش از این نیز ابوالفضل سروش، دیگر نماینده مجلس، در واکنش به توئیت کریمی قدوسی از شورای نگهبان خواسته بود صلاحیت آقای کریمی قدوسی را مورد بررسی قرار دهد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و چهره شاخص جبهه پایداری، همواره اظهارات جنجال‌برانگیزی علیه اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی مطرح می‌کند که اغلب آنها تکذیب شده است.

پیش از این مسیح مهاجری، سردبیر وب‌سایت خبرآن‌لاین، وی را به رنج بردن از «بیماری دروغ‌گویی» متهم کرده بود.

وی نوشته بود: ««قطعا برادر مسلمان مومنی چون آقای کریمی قدوسی نمی‌خواهد دروغ بگوید، چون حرام است. پس چرا این همه دروغ می‌گوید؟ دلیلش این است که توهماتش را که همین دروغ‌هاست باور کرده. این یک بیماری است. سرزنش کردن هم ندارد. باید مداوا شود حتی اگر هزینه‌اش را بیت‌المال بدهد یا حتی بیفتد گردن ما اصولگراها.»

منابع: ایلنا، خبرآن‌لاین، رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG