لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۰

کریمی‌قدوسی: ‌۵۰ درصد نمایندگان مجلس بدنبال فروپاشی نظام هستند


توئیت نماینده مشهد با اعتراض‌های کاربران توئیتر همراه شده و کامنت‌های بسیار تندی زیر نوشته وی آمده است.
توئیت نماینده مشهد با اعتراض‌های کاربران توئیتر همراه شده و کامنت‌های بسیار تندی زیر نوشته وی آمده است.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، «۵۰ درصد» نمایندگان پارلمان را متهم کرده که با حمایت از رهبران اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بدنبال «فروپاشی» جمهوری اسلامی هستند.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در توئیتی نوشته است: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است. سران فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از ‌سران فتنه دفاع می‌کنند».

منظور وی از «سران فتنه»، میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که سال‌هاست در حصر به‌ سر می‌برند و محمدخاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین، که محدودیت‌های امنیتی دارد.

تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس آن ۲۹۰ نفر است که ۱۲۱ نفر از آنها با فهرست «امید» که مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود، وارد مجلس شدند.

با درصدی که کریمی قدوسی اعلام کرده است، به نظر می‌رسد علاوه بر فهرست امید، شماری از ۶۵ منتخب مستقل و ۱۱ منتخب عضو فهرست «صدای ملت» هم در گروه نمایندگانی قرار می‌گیرد که به دنبال «فروپاشی جمهوری اسلامی» هستند.

ابوالفضل سروش، نماینده مجلس، در واکنش به این توئیت از شورای نگهبان خواسته است تا صلاحیت آقای کریمی قدوسی را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادعای اخیر این عضو جبهه پایداری را «خلاف منافع ملی و توهین به شعور مردم» دانست.

علیرضا رحیمی، دیگر نماینده مجلس از تهران، نیز توئیت کرده است: «وقتی نیمی از نمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می‌شوند یعنی نیمی از ملت که پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاکمیت فرض کرده‌اید».

وی خطاب به کریمی قدوسی نوشته است: «شکستن همبستگی ملی ریشه در انحراف فکری و خودمختارپنداری مقابل مردم دارد. دفاع از ولایت فقیه، ابزار تفرقه‌افکنی جماعتی شده است».

توئیت این نماینده مجلس با اعتراض‌های کاربران توئیتر نیز همراه شده و کامنت‌های بسیار تندی زیر نوشته وی آمده است.

درصد بسیاری از این کامنت‌ها مشابه این کامنت است: «تمام تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری حضرتعالی همین‌گونه سطحی و باطل است».

شماری از کاربران هم گفته‌اند که اگر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ادعایی کرد (در مورد وجود پولشویی در ایران) باید ظرف مدت کوتاهی اسناد خود را به قوه قضائیه ارائه کند، اما «امثال کریمی‌قدوسی‌ها آزاد و رها هستند».

یکی از انتقادهایی که همواره درباره این نماینده مشهد مطرح می‌شود این است که «بدون ارائه سند و مدرک، اظهارات تند و ادعاهای جنجال‌برانگیزی علیه دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان مطرح می‌کند».

وی از آن جمله گفته بود جریان اعتدال که حسن روحانی با آن شناخته می‌شود، «ریشه انحراف» بوده و بدنبال تبدیل «نظام امامت به سلطنت» است.

وب‌سایت «اقتصاد نیوز» در مطلبی تحت عنوان «همه تکذیب‌شده‌های آقای دلواپس»، نوشته که تاکنون ادعاهای کریمی قدوسی در زمینه‌هایی چون «دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه»، «سخنان اکبر هاشمی‌ رفسنجانی علیه دولت»، «تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌ عمومی معاونت زنان و خانواده»، «توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵» و «نامه‌نگاری جواد ظریف با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا» تکذیب شده است.

در یکی از تازه‌ترین ادعاهای این نماینده، وی توئیت کرده بود دیدار محمد خاتمی و شماری از اصلاح‌طلبان با چند تن از مراجع تقلید در قم برای این بود که از مراجع بخواهند در تماس تلفنی با آیت‌الله خامنه‌ای، وی را «نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایتکار ترغیب کنند».

منابع: توییتر، خبرآنلاین، اقتصادنیوز، ایرنا و انتخاب/ ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG