لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۱

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


بهترین اپلیکیشن‌های «اپ‌استور» در سال ۲۰۱۸ توسط اپل و برای پلتفرم‌های مختلف این شرکت معرفی شدند.

یک اپلیکیشن نقاشی برای آیفون با نام Procreate Pocket بهترین اپلیکیشن آیفون در سال ۲۰۱۸ شده است. این اپلیکیشن البته نسخه سبک سازی شده این برنامه برای آیفون است در اصل این اپلیکیشن برای آیپد طراحی شده بود.

با Procreate Pocket کاربران با کشیدن انگشتان خود روی تلفن همراه می‌توانند نقاشی کنند. این اپلیکیشن از روش‌هایی استفاده کرده تا بتواند حرکات قلم‌های مختلف را شبیه‌سازی کند و حس کشیدن یک نقاشی واقعی را به کاربرش منتقل کند.

در نسخه‌ آیفون این اپلیکیشن، کاربران با استفاده از لمس سه‌بعدی می‌ توانند با انگشت خود نقاشی‌های گوناگون را خلق کنند.

بهترین اپلیکیشن برای آیپد هم Froggipedia است. این اپلیکیشن در واقع یک برنامه برای واقعیت افزوده است. این برنامه واقعیت افزوده، می‌تواند ابزار مناسب کمک آموزشی برای درک بهتر از علوم مختلف باشد. به عنوان مثال می‌توان به راحتی آناتومی را در این برنامه بصورت واقعیت افزوده آموخت.

شرکت اپل، آیپد جدید را برای رقابت با کروم‌بوک‌های گوگل در محیط‌های آموزشی روانه بازار کرده است و به همین دلیل بسیاری از اپلیکیشن‌های آموزشی در این پلت فرم در حال گسترش هستند.

به آی‌پد جدید پشتیبانی از قلم افزوده شده است. این ویژگی اولین بار است که به این رده از دستگاه‌های آیپد راه پیدا کرده است و حالا در Froggipedia می‌توان از اپل پنسل به‌عنوان چاقوی جراحی استفاده کرد.

در این اپلیکیشن می‌توان به مطالعه جانوران مختلف از زوایای گوناگون پرداخت.

اپلیکیشن‌ Pixelmator Pro به عنوان بهترین برای مک معرفی شد. با این برنامه می‌توان به ادیت عکس‌های مختلف پرداخت.

این برنامه با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، می‌تواند به راحتی آبجکت‌ها را حذف کرده و لایه‌های اشیاء را نیز بدون چالش‌های گذشته از یکدیگر شناسایی کند.

Sweat هم به عنوان بهترین برنامه برای اپل تی وی معرفی شد.

در بخش بازی این روزها اپل شاهد بازی‌های بیشتری برای کاربران خود است. البته نباید فراموش کرد که همچنان سیستم‌های اپل نسبت به رقبا، در زمینه بازی بسیار عقب‌تر هستند.

برای آیفون بازی‌ Donut County، برای آیپد Gorogoa، برای مک The Gardens Between و برای اپل تی وی Alto's Odyssey به عنوان بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ انتخاب شدند.

در بخش محبوب‌ترین بازی‌ها هم Fortnite بالاترین مقام را بدست آورد. این برنامه یک بازی جهان باز در سبک بقاء، با بازیکنانی در یک محیط گروهی است.

در این بازی ۱۰۰ بازیکن در محیط یک جزیره‌اند که بخش امن آن هر لحظه در حال کوچکترشدن است. سرتاسر جزیره می‌شود سلاح و آیتم‌های ویژه پیدا کرد که در نقاطی پراکنده شده‌اند. هدف بازی هم زنده ماندن است، یعنی اگر نفر آخری باشید که در جزیره زنده مانده؛ برنده شده‌اید.

در حالی این بازی در «اپ‌استور» محبوب‌ترین بازی سال شده است که در بازی‌های اندرویدی هم، بازی مشابهی با نام PUBG بهترین شده است. این محصول در سیستم‌های اندروید حدود ۵۰ میلیون دانلود داشته است.

در سال جاری میلادی فروشگاه «اپ‌استور» وضعیت بهتری را نسبت به گوگل پلی داشته است.

بر اساس گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ درآمد اپ‌استور ۹۳ درصد بیشتر از گوگل‌پلی گزارش شده است.

درآمد اپ‌استور در سه ماهه‌ سوم سال جاری در حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است. این مقدار نسبت به ۹.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ سوم در سال گذشته ۲۳.۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که درآمد فروشگاه گوگل‌پلی ۶.۲ میلیارد دلار گزارش شده است. درآمد بیشتر سبب شده «اپ‌استور» بتواند در زمینه اپلیکیشن موفق‌تر از گوگل پلی باشد. البته یکی از مشکلات در «اپ‌استور» این است که بیشتر برنامه‌های کاربردی پولی هستند؛ اما در گوگل پلی به نسبت «اپ‌استور» میزان برنامه‌های کاربردی رایگان بیشتر است.

XS
SM
MD
LG