لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۹

ادامه حمایت قانونگذاران آمریکایی از اعتراض‌ها در ایران


تد کروز از دولت دونالد ترامپ خواسته است که هر آنچه ممکن است در حمایت از این معترضان ایرانی انجام دهد.
تد کروز از دولت دونالد ترامپ خواسته است که هر آنچه ممکن است در حمایت از این معترضان ایرانی انجام دهد.

به دنبال گسترش تجمع‌های اعتراضی علیه حکومت و شرایط اقتصادی در شهرهای مختلف ایران، شماری از اعضای کنگره آمریکا خواستار حمایت از این اعتراض‌ها شدند. در همین زمینه، سناتور تد کروز روز شنبه با معترضان اعلام همبستگی کرده است.

شهرهای مختلف ایران طی سه روز اخیر شاهد تجمع‌های اعتراضی علیه وضعیت اقتصادی و سیاست‌های حکومت بود. این اعتراض‌ها ابتدا روز پنجشنبه از مشهد و شماری دیگری از شهرها آغاز شد و روز جمعه ادامه یافت و گزارش‌ها حاکی است که روز شنبه هم تجمع‌های اعتراضی در تهران و شمار دیگری از شهرها برگزار شده است.

در این زمینه تد کروز، سناتور جمهوریخواه، روز شنبه ۹ دی در بیانیه‌ای از اعتراض‌ها در ایران حمایت کرده است.

این سناتور جمهوریخواه نوشته است: من با مردم ایران؛ آنانی که شجاعانه به خیابان‌ها آمدند تا به حکومت سرکوبگر و بی‌رحم اعتراض کنند، اعلام همبستگی می‌کنم.

سناتور کروز اضافه کرده است: این اعتراض‌ها به جهانیان نشان می‌دهد که حکومت ایران ترجیح می‌دهد به جای تلاش برای تأمین نیازهای اساسی و اولیه مردم، به صدور و تأمین مالی تروریسم در خارج از مرزهای کشور، به ویژه به عوامل تروریست خود در سوریه، غزه، عراق، لبنان و یمن بپردازد.

این سناتور جمهوریخواه می‌گوید، مردم ایران خواهان آزادی و پایان یافتن حکومت ترور و وحشت آیت‌الله‌ها هستند.

تد کروز در ادامه ضمن انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما در جریان توافق هسته‌ای با ایران، گفته است: کاهش تحریم‌ها که با توافق فاجعه‌بار هسته‌ای اوباما میسر شد، تنها به پر کردن جیب ملاها منجر شد که خواسته‌هایشان فقط گسترش ایدئولوژی تنفر است و دست به هرکاری می‌زنند تا آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و متحدان ما را از اروپا تا خاورمیانه بکشند.

او اضافه کرده است: من از دولت دونالد ترامپ می‌خواهم که هر آنچه که ممکن است در حمایت از این معترضان شجاع انجام دهد و از همه ملت‌های آزادیخواه در سراسر جهان نیز می‌خواهم پشت سر مردم ایران قرار گرفته و به طور علنی از آنها حمایت کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته هشدار داد که جهان رفتار حکومت ایران در قبال شهروندان را زیر نظر دارد.

روز گذشته نیز شماری از اعضای کنگره آمریکا از اعتراض‌ها در ایران حمایت کرده بودند.

در این زمینه پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تصریح کرده بود این مهم است که ما از اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران حمایت کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین تأکید کرده بود، این نتیجه رفتار رژیم است که به جای حل مشکلات شهروندان بر حمایت از سازمان‌های تروریستی متمرکز شده است.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، نیز روز پنجشنبه خواستار «حمایت» از اعتراض‌های مردم ایران شد.

سناتور کاتن در این بیانیه از سیاست جمهوری اسلامی در منطقه انتقاد کرده و گفته بود: «آیت‌الله‌های [حاکم بر ایران] حتی بعد از آنکه میلیاردها دلار از محل لغو تحریم‌ها به دست‌ آوردند هم نتوانسته‌اند نیازهای اولیه مردم‌شان را تأمین کنند، شاید به این خاطر که بسیاری از این پول را برای کارزار ستیزه‌‌جویانه‌شان در سوریه، لبنان، عراق و یمن خرج کرده‌اند».

با استفاده وب سایت سناتور کروز، توییتر و گزارش های رایو فردا؛ خ.ک/م.ا.
XS
SM
MD
LG