لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

استاندار نشست ماده بودار «مرکابتان» از گاز شهری را دلیل بوی بد تهران اعلام کرد


یک عضو شورای شهر تهران ارتباط موضوع بوی بد با فاضلاب پلاسکو و دپوی فاضلاب تهران را رد کرد و در همین حال استاندار نیز دلیل این بو را نشست ماده مرکابتان، ماده اضافه شونده به گاز شهری، ذکر کرد.

با این حال کیومرث کلانتری، مدیر کل محیط زیست استان تهران، خبر داد که پیگیری این موضوع به سازمان آب و فاضلاب سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مسجدجامعی، عضو شورای تهران، روز جمعه ۱۴ دی، با اشاره به پیگیری‌های خود ارتباط بوی بد در تهران با فاضلاب پلاسکو و دپوی زباله را کرد.

سایت «عصر ایران» روز پنجشنبه به نقل از علی رحیمی، مدیر اجرای طرح ساختمان پلاسکو، نوشته که کشف یک چاه قدیمی فاضلاب و فوران کردن آن باعث انتشار بوی بد در تهران شده بود.

به گفته آقای مسجد جامعی، «بر اساس آخرین اظهارنظر استاندار تهران بوی نامطبوع ناشی از شبکه گاز بوده است».

در همین حال انوشیروان محسنی بند‌پی، استاندار تهران، گفت: «به احتمال زیاد یک ماده شیمیایی که بوی تندی دارد مانند مرکاپتان در جایی به صورت عمد یا سهو ریخته شده و بوی آن در قسمتی از شهر منتشر می‌شود».

از گاز مرکاپتان برای بودار کردن گاز شهری برای جلوگیری از خطرات احتمالی نشست آن استفاده می‌شود.

روز پنج شنبه نیز مدیر کل محیط زیست استان تهران گفته بود که بوی بد در روز چهارشنبه شبیه بوی مرکاپتان است «اما تا این لحظه شرکت گاز این موضوع را تأیید نکرده و ممکن است یکی از پیمانکاران این ماده را به گاز اضافه کرده باشد».

رسانه‌های ایران روز چهارشنبه ۱۱ دی از انتشار «بوی بد» در نقاط مختلف تهران خبر دادند ولی به رغم گذشت دو روز از این اتفاق هنوز علت اصلی آن مشخص نیست.

براساس گزارش خبرگزاری های میزان، تسنیم، ایرنا، وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان و رادیو فردا / ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG