لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۶

استاندار تهران می‌گوید نمازجمعه تهران این هفته برگزار می‌شود


حضور دسته‌جمعی نظامیان در مراسم نمازجمعه تهران
حضور دسته‌جمعی نظامیان در مراسم نمازجمعه تهران

محسن منصوری، استاندار تهران، روز دوشنبه ۲۶ مهرماه گفت که نمازجمعه تهران از این هفته برگزار می‌شود و مدعی شد که این اقدام با «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» صورت می‌گیرد.

نمازجمعه تهران بیش از یکسال است که به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و در حالی که آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس روند کاهشی را تجربه می‌کند ولی به گفته محسن منصوری، «این وضعیت اصلا حاشیه امنی نیست، لذا نباید خیال ما راحت باشد. بعضی از استان‌های همجوار شیب صعودی کرونا را دارند و این برای تهران خطرناک است».

استاندار تهران با این حال تاکید کرده که نمازجمعه تهران قرار است از روز ۳۰ مهر از سرگرفته شود.

او همچنین از برگزاری «مراسم ۱۳ آبان» به مناسبت سالروز اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان موسوم به پیرو خط امام خبر داده و گفته که کمیته‌ای متشکل از معاونان بهداشتی سه دانشگاه، «جزئیات پروتکل‌های بهداشتی را تدوین می‌کنند تا به فرمانداران ابلاغ و مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود».

برگزاری این مراسم‌ها همواره خبرساز بوده و انتقادات زیادی به‌دلیل تجمع افراد و شیوع کرونا برانگیخته است.

استان تهران یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور در زمینه بحران کرونا است و مقام‌های وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که هیچ استانی با این منطقه از نظر پیچیدگی و تراکم جمعیت قابل مقایسه نیست.

آخرین آمار رسمی کرونا که روز دوشنبه از سوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی منتشر ‌شد، حاکی است که تعداد مبتلایان به این ویروس به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده و مرگ‌ومیر ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۱ نفر بوده است.

این در حالی است که آمارهای رسمی وزارت بهداشت با تشکیک کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان مجلس روبرو شده و آمار واقعی را سه تا چهار برابر بیشتر می‌دانند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران و سایت رادیو فردا/ک.ر
XS
SM
MD
LG