لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۱

دادستان تهران برای شهردار و عوامل مراسم روز زن در برج میلاد ‌پرونده تشکیل داد


دادستان تهران می‌گوید که روز شنبه از محمدعلی نجفی تحقیقاتی به عمل آمده است.
دادستان تهران می‌گوید که روز شنبه از محمدعلی نجفی تحقیقاتی به عمل آمده است.

به دنبال اعتراض اصول‌گرایان به برگزاری مراسم روز زن در برج میلاد و نمایش رقص دختربچه‌ها در این مراسم، دادستان تهران از احضار محمدعلی نجفی شهردار تهران به دادسرا خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی روز شنبه ۱۹ اسفند با موضع‌گیری دوباره علیه مراسم روز زن در برج میلاد تهران، نمایش رقص دختربچه‌ها را عملی «مبتذل» خواند و گفت که اسلام با آن مخالف است.

وی اظهار داشت: «عده‌ای در صدد توجیه برآمده‌اند و از جمله گفته‌اند که رقص توسط چند کودک به عمل آمده است و یا این که شادی در اسلام حرام نشده است و لذا فاقد اشکال است؛ این توجیهات بی‌اساس است چرا که اسلام با شادی مخالف نیست اما حتما با ابتذال مخالفت دارد».

وی سپس عنوان کرد که به دنبال نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، برای محمدعلی نجفی و عوامل برگزاری این مراسم در دادسرای تهران پرونده تشکیل شده و و حتی روز شنبه از شهردار تهران تحقیقاتی به عمل آمده است.

پیش از این محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور خواستار تعقیب قضایی مسئولان این مراسم شده بود و رقص کودکان دختر را اعمال «خلاف عفت عمومی» نامیده بود.

شهردار تهران که خود نیز در این مراسم حضور داشت به دنبال حملات اصولگرایان و مسئولان قضایی در توییتر نوشت در ابلاغیه‌ای به همه همکاران شهرداری تهران تاکید کرده که موظفند «شئونات و ارزش‌ها را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری رعایت کنند».

رسانه‌های اصول‌گرا از جمله خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران بدون اشاره به سن اجراءکنندگان این نمایش نوشته بودند که «چند دختر» روی صحنه رفته و مقابل شهردار تهران رقصیده‌اند.

اما روزنامه ایران رسانه متعلق به دولت با انتشار عکسی از اجراءکنندگان نمایش نوشت که «این دختر بچه‌ها در مراسم شهرداری برنامه اجرا کرده‌اند ولی دلواپسان مدعی رقص زنان در حضور مردان شده‌اند!»

اما دادستان تهران می‌گوید شهردار پایتخت باید مانع برگزاری این اجرا می‌شده است.

آقای جعفری دولت‌آبادی گفت: «اولاً؛ حسب تحقیقات به عمل آمده، شهردار تهران از مراسم مذکور اطلاع قبلی داشته است؛ ثانیاً؛ بر فرض عدم اطلاع نیز مکلف بوده مانع از ادامه مراسم به نحو فوق شود و یا به نشانه اعتراض از جلسه خارج گردد؛ و ثالثاً؛ چنین ساختارشکنی‌هایی به نحوی که گزارش شده، ابتذال محسوب می‌شود به ویژه آن که در مراسم رسمی یک ارگان عمومی و با بودجه شهرداری باشد».

وی در نهایت از شورای شهر تهران خواسته که بر وضعیت شهرداری و عملکرد شهردار نظارت بیشتری داشته باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا و سایت رادیو فردا/ س.ن / ک.ر
XS
SM
MD
LG