لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

ارتش عراق: حمله «تروریستی» در شمال کشور چندین کشته بر جای گذاشت


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

ارتش عراق روز جمعه هشتم مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به یک مراسم تشییع جنازه در شمال این کشور «تعدادی» کشته بر جای گذاشته است.

مقامات عراقی بدون ارائه شمار دقیق جان‌باختگان، این حمله را «تروریستی» خواندند. بر اساس بیانیه ارتش، جزئیات حادثه پس از تکمیل تحقیقات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

با وجود این، یک مقام امنیتی عراق که نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است هشت تن شامل افراد نظامی و غیرنظامی در این حمله کشته شدند.

بر اساس اظهارات این مقام عراقی، شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به «داعش» در جریان برگزاری مراسم خاک‌سپاری در استان «صلاح‌الدین» به روی جمعیت آتش گشودند.

هفته گذشته نیز ۳۰ تن در پی بمب‌گذاری انتحاری در شهرک صدر در حومه بغداد، پایتخت عراق، کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

دولت عراق با مشکلات چندگانه‌ای روبه‌رو است. علاوه بر حملات پراکنده داعش، در ماه‌های اخیر شبه نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز حملات به اهداف آمریکایی را تشدید کرده‌اند.

تابستان سال ۲۰۲۰ دولت دونالد ترامپ شمار نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را از حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش داد و مذاکرات برای خروج کامل نیروهای خارجی از عراق

با استفاده از خبرگزاری آسوشیتدپرس و وب‌سایت رادیو فردا؛ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG