لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

مرگ ۹ نفر بر اثر واژگون شدن اتوبوس در دانشگاه آزاد؛ حال شش نفر هم وخیم است


واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

بر اثر واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در تهران، که روز سه‌شنبه چهارم دی بوقوع پیوست، ۹ نفر کشته‌ شده‌اند و حال شش نفر از مجروحان نیز وخیم است.

درباره دلیل این حادثه هنوز هیچ گزارش رسمی منتشر نشده است اما در بعضی از گزارش‌ها، علت این حادثه مرگبار «سکته راننده» اتوبوس عنوان شده و در بعضی دیگر به «بریدن ترمز» این دستگاه اتوبوس اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ۲۴ نفر از مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در همین حال پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران، اعلام کرد که حال هفت تن از مصدومان بستری شده در بیمارستان «وخیم است» که دو تن از آنان تحت عمل جراحی و پنج تن دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ساعاتی بعد اعلام کرد یکی از مصدومان به نام سارا رادمنش در بیمارستان رسول اکرم جان خود را از دست داد و به این ترتیب تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۹ نفر رسید.

برخی منابع پیشتر «سکته قلبی» راننده اتوبوس را عامل رخداد این حادثه اعلام کرده بودند.

با این حال حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، گفت: «سکته قلبی راننده اتوبوس هنوز مورد تایید ما نیست و علت مرگ وی که در حادثه جان خود را از دست داده در دست بررسی است».

در همین حال یکی از دانشجویان که نامش ذکر نشده است در مصاحبه با خبرگزاری برنا گفت: «این اتوبوس دیروز به علت خالی کردن ترمز با جدول تصادف کرده بود. ظاهرا امروز هم به همین دلیل واژگونی صورت گرفته است».

حسن عابدی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، نیز اعلام کرد که این اتوبوس «به دلایل نامشخص» با یک دیواره بتنی در حاشیه مسیر کوهستانی دانشگاه برخورد کرده و در ادامه واژگون شده است.

وی گفت که بررسی دلیل این حادثه ادامه دارد.

​محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، نیز به دادستان تهران دستور داد که بازپرس این پرونده «موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه آن را گزارش» دهد.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید دادستان تهران اعلام کرده که دو نفر در رابطه با این حادثه بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، دانشجویان مسیر هفت کیلومتری داخل واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد را با اتوبوس طی می‌کنند.

در همین حال شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، گفته است: «چرا مسیر ایمن نبود؟ چرا گارد ریل نداشتند؟ چرا سرعت‌گیر نبود؟»

کشته شدن این تعداد از دانشجویان بر اثر سانحه رانندگی در درون محوطه دانشگاه کم‌سابقه است.

در سال‌های گذشته اما تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های ایران بر اثر تصادف اتوبوس در سفرهای خارج از دانشگاه کشته شده‌اند.

از جمله در اسفند ۷۶ هفت دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف که در مسیر بازگشت از مسابقات ریاضی در دانشگاه چمران اهواز بودند، بر اثر واژگون شدن اتوبوس کشته شدند.

مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی، از بازماندگان این حادثه بود.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، فارس، تسنیم شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/ ا.م./ ک.ر
XS
SM
MD
LG