لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۳

حمله با سلاح سرد در جنوب آلمان سه کشته و پنج زخمی برجای گذاشت


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

رسانه‌های آلمان از حمله مهاجری ۲۴ ساله به رهگذران در شهر جنوبی وورتسبورگ خبر دادند. در پی این حمله که روز جمعه ۴ تیر رخ داد، سه تن کشته و پنج تن نیز به شدت مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس با شلیک گلوله به پای فرد مهاجم توانست مانع حملات بعدی او شود. به گفته مقامات، به دلیل وخامت حال برخی از مجروحان احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.

هنوز درباره انگیزه فرد مهاجم خبری منتشر نشده است. با این حال، پلیس گفته است که او به دلیل ابتلا به اختلال روانی در روزهای اخیر تحت «درمان اجباری» بود.

داده‌های پلیس همچنین نشان می‌دهد که فرد مهاجم اهل سومالی است و از سال ۲۰۱۵ ساکن وورتسبورگ بوده است. اما طبق روال قانونی نام افراد مظنون در پرونده‌های مربوط به جرم و جنایت رسانه‌ای نمی‌شود.

تصاویری که تاکنون در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده نشان می‌دهد مرد مهاجم پا برهنه و با چاقویی بلند در حال حمله به رهگذران است و سایر افراد حاضر در محل می‌کوشند مانع او شوند.

در همین حال، یک شاعد عینی به پلیس گفته است که مهاجم هنگام حمله با چاقو به رهگذران فریاد «الله اکبر» سر داده بود. مقامات می‌گویند احتمال حمله تروریستی با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه را مد نظر قرار داده‌اند و به همین منظور، بازجویی‌ها از فرد مهاجم در جریان است.

با استفاده از خبرگزاری رویترز/ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG