لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۵

تیلرسون: پاکستان باید رویکرد خود را تغییر دهد


رکس تیلرسون می گوید، بتدریج اعتماد بین آمریکا و پاکستان از بین رفته است.
رکس تیلرسون می گوید، بتدریج اعتماد بین آمریکا و پاکستان از بین رفته است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه به پاکستان هشدار داده است که باید در مبارزه با تروریسم رویکرد دیگری را پیش بگیرد و تداوم روابط و کمک های واشینگتن به اسلام آباد مشروط به چنین تغییری است.

به گزارش رویترز، رکس تیلرسون که در ساحتمان وزارت امور خارجه آمریکا در واشینگتن صحبت می کرد، اظهار داشت: آمریکا و پاکستان به لحاظ تاریخی روابط خوبی داشته اند، اما طی چند سال گذشته به تدریج اعتماد بین دو کشور از بین رفته است.به تدریج اعتماد از بین رفته است، چرا که شاهد بوده ایم گروه های تروریستی در پاکستان از پناهگاه امن برخوردارند و برای حمله به سربازان آمریکایی، مقام های آمریکایی و از بین بردن صلح و ثبات در افغانستان برنامه ریزی می کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: پاکستان می بایست رویکرد دیگری را در پیش بگیرد و ما آماده ایم به آنها برای حفاظت از خود در مقابل این سازمان های تروریستی کمک کنیم. ما روابط و کمک های خود را به پاکستان به مشاهده نتایج تغییر رویکرد در این زمینه مشروط می کنیم.

آقای تیلرسون اضافه کرده است: ما می خواهیم با پاکستان در مسیر مثبتی همکاری داشته باشیم، اما انها می بایست رویکرد خود را تغییر بدهند.

رکس تیلرسون یک روز پس از اعلام راهبرد تازه آمریکا در افغانستان صحبت می کرد و در این کنفرانس خبری بخشی از راهبرد جدید این کشور در افغانستان و منطقه را توضیح می داد. دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دوشنبه در یک سخنرانی راهبرد تازه کشورش را در افغانستان اعلام کرد.

رییس جمهوری آمریکا در این سخنرانی از افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داد، ولی همچنین گفت که قصد ندارد در مورد شمار نیروها یا جزئیات عملیات نظامی در آینده حرفی بزند.

دونالد ترامپ نیز روز گذشته از رویکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که این کشورپناهگاه امنی برای«عاملان آشوب، خشونت و ترور» است.

پیشتر نشریه «فارین پالسی» به نقل از مقام های کاخ سفید گزارش داده بود که دونالد ترامپ در حال بررسی گزینه ها در قبال پاکستان است و قطع کمک ها به اسلام آباد یکی از این گزینه ها است.

این در حالی است که پاکستان می گوید، تاکنون کمک های بسیار به آمریکا در مبارزه با تروریسم کرده است و این کشور خود قربانی حملات گروه های تروریستی است.

XS
SM
MD
LG