لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۸

ترامپ استعفای وزیر بهداشت آمریکا را پذیرفت


تام پرایس
تام پرایس

تام پرایس، وزیر بهداشت آمریکا روز جمعه هفتم مهرماه از سمت خود استعفا کرد و دونالد ترامپ استعفای وی را پذیرفته است. طی روزهای اخیر انتقادها از تام پرایس به دلیل استفاده از هواپیمای خصوصی و نظامی و تامین هزینه های آنها از بودجه دولتی افزایش یافته بود.

به گزارش رویترز، سارا ساندرز هاکبی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده است: تام پرایس، وزیر بهداشت امروز استعفای خود را تقدیم کرد و رییس جمهوری استعفای او را پذیرفت.

طبق این گزارش، انتقاد دونالد ترامپ از وزیر بهداشت موثر بوده است و وی ساعاتی پس از انتقاد رییس جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص گزارش رسانه ها درباره تام پرایس گفته است، راضی نیستم، راضی نیستم.

تام پرایس در نامه استعفای خود نوشته است:من ۴۰ سال از عمر خود را به عنوان پزشک و یا در بخش دولتی صرف خدمت به مردم کردم. بسیار متاسفم انچه که روی داد باعث شد تا توجه ها از این امر مهم منحرف شود.

گزارش ها حاکی است که آقای پرایس در مدتی که وزیر بهداشت آمریکا بوده است، صدها هزار دلار از خزانه دولت را صرف استفاده از هوایپماهای خصوصی کرده است.

تام پرایس روز پنجشنبه ضمن عذرخواهی گفته بود که مبلغ ۵۲ هزار دلار بابت استفاده از هواپیما خصوصی را خواهد پرداخت. وی گفته بود:‌ مالیات دهندگان حتی یک سنت بابت هزینه های من پرداخت نخواهند کرد.

رویترز می گوید، اما این اقدام تام پرایس هم نتوانست نظر دونالد ترامپ را عوض کند.

نشریه «پولیتکو» آمریکا پیشتر در گزارشی تحقیقی نوشته بود، تام پرایس علاوه بر استفاده از هواپیماهای خصوصی، ۵۰۰ هزار دلار از خزانه دولت را برای سفر به اروپا به همراه همسرش باهواپیماهای نظامی هزینه کرده است.

طبق گزارش،تام پرایس حتی برای سفرهایی که از طریق زمینی به آسانی قابل انجام بوده، هواپیما خصوص کرایه کرده است. مثلا آقای پرایس برای سفر به فیلادلفیا ۲۵ هزار دلار هزینه کرده است در صورتی که این سفر از طریق زمینی و با ماشین دو ساعت و نیم طول می کشد. فاصله واشینگتن تا فیلادلفیا نیز با قطار ۹۰ دقیقه است.

تام پرایس پیش از تصدی وزارت بهداشت و زمانی که عضو کنگره آمریکا بود از منتقدان «حیف و میل» خزانه عمومی توسط مدیران دولتی بود.

XS
SM
MD
LG