لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

فرمانده ارشد روس: مسکو احتمالا شمار نظامیان خود را در سوریه کاهش می‌دهد


والری گرازیمف رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه
والری گرازیمف رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه

رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه دوم آذر اعلام کرد که شمار نظامیان روسیه که در سوریه مستقر هستند به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، والری گرازیمف در حاشیه دیدار ولادیمیر پوتین با فرماندهان نظامی ارشد این کشور در سوچی گفت: «خدا تصمیم خواهد گرفت (که کاهش نظامیان روسی مستقر در خاک سوریه) چگونه انجام خواهد شد ولی به احتمال زیاد این امر اتفاق خواهد افتاد.»

ژنرال گرازیمف اما حاضر نشد در مورد جدول زمانی خروج این نیروها و یا تعداد آنها اطلاعات بیشتری بدهد.

روسیه حامی اصلی حکومت بشار اسد در سوریه است که حملات هوایی متعددی را علیه اپوزیسیون مسلح این کشور انجام داد و در برخی جبهه‌ها نیز مواضع گروه «خلافت اسلامی» موسوم به داعش را بمباران کرد.

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در سوچی با بشار اسد ملاقات داشت و با او در مورد گذار از مرحله عملیات نظامی و یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

همچنین روز چهارشنبه در جلسه ملاقات رهبران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران آنها از اقدامات مسکو برای میزبانی کنفرانس صلح سوریه حمایت کردند.

زمستان سال گذشته ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه در سوریه به اهداف خود رسیده و دستور خروج «بخش عمده» نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد.

اما ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که در سوریه فعال است پس از بیانیه آقای پوتین گفت قدرت رزمی نیروهای روسیه به همان میزان قبلی باقی مانده است.

ائتلاف بین‌المللی نیز با حملات هوایی خود به مواضع داعش و پشتیبانی از نیروهای کرد و اپوزیسیون سوریه در جنگ علیه این گروه، در آزادسازی برخی مناطق نقش داشت.

XS
SM
MD
LG