لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

آمریکا رهبران کتائب حزب‌الله و یک شرکت هواپیمایی عراق را تحریم کرد


آمریکا روز دوشنبه شرکت هواپیمایی عراقی «فلای بغداد» و مدیرعامل آن را به‌دلیل کمک به نیروی قدس سپاه پاسداران را تحریم کرد.

به گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه چهره اصلی و حامی مالی کتائب حزب‌الله عراق که از گروه‌های اصلی وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران است، نیز تحریم شده‌اند.

کتائب حزب‌الله از زمان حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، یک سری حملات پهپادی و موشکی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق انجام داده است.

گروه افراطی حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

همچنین در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که کتائب حزب‌الله و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران در عراق، به طور مداوم بیانیه‌هایی را در حمایت از تروریسم و حماس صادر کرده‌ و بر تعهد خود برای حمله به نیروهای آمریکایی تاکید کرده‌اند.

این اولین بار نیست که آمریکا اعضای کتائب حزب‌الله را تحریم می‌کند.

خود گروه کتائب حزب‌الله نیز پیشتر در سال ۲۰۰۹ به خاطر حملات به پایگاه‌های عراقی میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی، در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود.

آمریکا همچنین در هفته‌های اخیر آمریکا حملات هوایی علیه اهداف مرتبط با شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله و دیگر شبه نظامیان وابسته به ایران در عراق انجام داده است.

گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در واکنش به عملیات اسرائیل در نوار غزه، در ماه‌های اخیر حملاتی را به پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی آمریکا در سوریه و عراق انجام داده‌اند.

XS
SM
MD
LG