لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۳۶

ترامپ: اجازه نمی‌دهم آمریکا اردوگاه مهاجران شود


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۲۸ خرداد گفته است، اجازه نخواهد داد که ایالات متحده به اردوگاه پناهجویان و مهاجران تبدیل شود.

به گزارش رویترز،دونالد ترمپ گفته است: ایالات متحده به اردوگاهی برای مهاجران تبدیل نخواهد شد، به مرکز نگهداری پناهجویان بدل نخواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: شما نگاه کنید چه اتفاقی برای اروپا و (کشورهای) دیگر در حال وقوع است، تا من هستم اجازه نمی دهم چنین اتفاقی در ایالات متحده بیفتد.

رویترز می‌گوید، دونالد ترامپ در حالی از سیاست اروپا در قبال مهاجران انتقاد کرده است که در آمریکا فشارها برای متوقف کردن سیاست جداسازی کودکان از خانواده‌های مهاجر در نوار مرزی با مکزیک تشدید شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز می‌گوید، در شرایطی که بحران ناشی از جدا کردن کودکان از والدین آنها در مرز با مکزیک به یک چالش انتقادی بزرگ برای رییس جمهور آمریکا بدل شده او روز دوشنبه در فاصله کمتر از یک ساعت شش پیام در شبکه توئیتر منتشر کرد.

با وجود دفاع مقامات ارشد دولت از سیاست موسوم به «عدم مدارا» که طبق آن هر کس از مرز عبور کند دستگیر می شود، انتقادها از این سیاست در حزب جمهوری خواه افزایش یافته و بسیاری آنرا نقض حقوق کودکان می دانند.

آقای ترامپ در اولین پیام خود آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را هدف گرفت و نوشت: «آلمان‌ها علیه رهبران خود شوریده اند. ما نمی خواهیم آنچه که در زمینه مهاجرت در اروپا روی داد اینجا اتفاق بیافتد.»

رییس جمهور آمریکا افزود «جرایم در آلمان رو به افزایش است. در سراسر اروپا اشتباهات بزرگی روی داده و ورود میلیونها مهاجر فرهنگ آنها را به شدت و با خشونت تغییر داده است.»

دونالد ترامپ همواره گفته است، خواهان پایان دادن به سیاست جدا کردن کودکان است ولی درعین حال دمکراتها را مسئول این وضعیت معرفی کرده و می‌گوید مانع تصویب قوانین مربوط به امنیت مرزها و مهاجران غیرقانونی شده اند. این در حالی است که حزب دمکرات در کنگره آمریکا در اقلیت است.

سناتور جمهوری خواه بن سوسه که از منتقدان دونالد ترامپ است گفت:«برخی در دولت فکر می کنند این روش بی‌رحمانه باعث خواهد شد هنگام تنظیم قانون دست برتر را داشته باشند. این غلط است. آمریکایی‌ها کودکان را به گروگان نمی گیرند.»

دمکرات‌ها نیز مخالفت خود با این سیاست که آنرا «اهریمنی» توصیف می کنند، تشدید کرده اند. در دو روز گذشته گروهی از اعضای دمکرات کنگره از مراکز موقت نگهداری کودکان در حاشیه مرز با مکزیک دیدن کرده اند. یکی از آنها پس از دیداز از یکی از این مراکز گفت آنها مثل قفس هستند.

خبرگزاری فرانسه یادآوری می کند با توجه به اینکه کودکان را نمی توان بازداشت کرد آنها را از خانواده جدا کرده و به مراکز نگهداری جداگانه‌ای می فرستند.

با این وجود وزیر امنیت ملی آمریکا تاکید کرد «ما سیاستی برای جدا کردن کودکان از خانواده‌ها در نوار مرزی نداریم.»

جف سشنز ،دادستان کل آمریکا نیز روز دوشنبه نگرانی‌های دولت را تکرار کرد که در ورودی‌های مرزی آمریکا تعدادی از قاچاقچیان خود را به جای والدین کودکان جا می زنند و بی‌توجهی به قوانین امنیت مرزی خطا است.

او افزود:« ما نمی خواهیم کودکان را از والدین آنها جدا کنیم. در عین حال نمی خواهیم که افراد بالغ به شکل غیرقانونی کودکان را به این کشور بیاورند و آنها را به خطر بیاندازند. اگر ما دیوار را بسازیم، اگر ما با تصویب قانون به این بی‌قانونی پایان دهیم دیگر با این گزینه‌های هولناک روبرو نخواهیم بود.»

ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا نیز در یک موضعگیری سیاسی کم سابقه خواستار توقف سیاست جداسازی کودکان از خانواده‌های مهاجر در نوار مرزی با مکزیک شد.

با استفاده از گزارش های رویترز و خبرگزاری فرانسه
XS
SM
MD
LG