لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

ترامپ از آمادگی کامل آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد


دونالد ترامپ٬ مایک پنس را مسئول هدایت اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرد.
دونالد ترامپ٬ مایک پنس را مسئول هدایت اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفتم اسفند گفت، ایالات متحده در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و خیلی آماده است که با شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری مسئولیت هدایت اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به عهده خواهد داشت.

وی تاکید کرد که ایالات متحده در پایین‌ترین سطح تهدید شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال محدود کردن سفر به ایتالیا، کره جنوبی و دیگر کشورها گفت، ما این اقدامات را در زمان مقرر انجام خواهیم داد و اکنون هنوز آن زمان فرا نرسیده است.

دونالد ترامپ همچنین گفت که آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا بسیاری از مردم را مورد معاینه قرار می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در همین زمینه دو شبکه خبری «سی ان ان» و «ام اس ان بی سی» را متهم کرده است که در خصوص تهدید شیوع ویروس کرونا بزرگنمایی می‌کنند و بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دونالد ترامپ در توییتی تصریح کرده است که این دو رسانه دست به هرکاری می‌زنند تا شیوع ویروس کرونا را به بدترین وضعی نشان دهند و بازارها را به وحشت بیندازند.

در همین حال، الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی گفته است٬ ۵۹ بیمار مبتلا در ویروس کرونا در آمریکا وجود دارند که ۴۲ نفر از آنها از مسافران کشتی تفریحی پرنسس دایموند هستند که از ژاپن به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

پیتر مارک، مدیر تحقیقات نهاد دولتی غذا و دارو گفته است: ما باید برای اپیدمی این ویروس آماده باشیم.

مقام‌های بهداشتی آمریکا روز گذشته هشدار داده‌ بودند که شیوع ویروس کرونا در این کشور اجتناب ناپذیر است.

دکتر نانسی مسینایر، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به خبرنگاران گفته بود: دیگر مساله این که نیست که آیا این ویروس شیوع پیدا می‌کند یا نه. بلکه پرسش این است که چه زمانی و در چه ابعادی شیوع پیدا خواهد کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا از مردم این کشور خواسته است خود را برای مقابله با این ویروس آماده کنند.

XS
SM
MD
LG