لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۸

انتقاد دونالد ترامپ از نحوه پوشش اخبار مرتبط با ایران در برخی از رسانه‌های آمریکا


دونالد ترامپ می‌گوید، اخبار نادرست درباره ایران به کشور ضربه می‌زند.
دونالد ترامپ می‌گوید، اخبار نادرست درباره ایران به کشور ضربه می‌زند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۲۷ اردیبهشت از نحوه پوشش اخبار درباره تشدید تنش با ایران انتقاد کرد و گفت، این رویکرد می‌تواند به کشور ضربه بزند.

آقای ترامپ در توئیتی نوشت: «رسانه‌های جعلی با اخباری که شدیدا نادرست و تقلبی هستند به کشورمان ضربه می‌زنند. گزارش‌های آنها نامنظم، با منابع غیرموثق (ساختگی) و خطرناک هستند».

او با این حال تصریح کرد: «دست‌کم ایران نمی‌داند به چه فکر کند که تا این مقطع ممکن است خیلی چیز خوبی باشد».

دونالد ترامپ همچنین در توییت دیگر گفته است: با این همه اخبار دروغین و ساختگی که منتشر می‌شود، ممکن نیست ایران بتواند بفهمد واقعا چه خبر است.

طی دو هفته اخیر تنش بین آمریکا و ایران وارد مرحله تازه‌ای شده است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند، در واکنش به «تهدیدهای تازه ایران» ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و شماری بمب‌افکن بی- ۵۲ به خلیج فارس اعزام شده‌اند.

در همین حال، طی روزهای اخیر شماری از رسانه‌ها در آمریکا با استناد به برخی از مقام‌های دولتی که نام آنها فاش نشده گمانه‌زنی‌هایی در خصوص سیاست‌ها دولت دونالد ترامپ در قبال ایران مطرح کردند.

در حالی که برخی از رسانه‌ها از تدارک آمریکا برای مقابله با حمله احتمالی ایران به منافع این کشور خبر داده‌اند، تعداد دیگری نیز گزارش‌هایی درباره اختلاف دونالد ترامپ و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر سر نحوه مقابله با ایران منتشر کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه از قول برخی مقام‌های دولتی آمریکا که نام‌شان فاش نشد، نوشت که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، اخیراً طرح اعزام ۱۲۰ هزار نیرو را در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا ارائه کرده است.

با این حال، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که «به نظرم این خبر جعلی است.»

روزنامه‌های واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز و همچنین شبکه سی ان ان طی روزهای اخیر گزارش هایی در خصوص اختلافات و در گیری در دولت ترامپ منتشر کرده‌اند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در توییتی ضمن رد اختلاف در دولت خود نوشت: رسانه جعلی واشنگتن‌پست و جعلی‌تر از آن نیویورک‌تایمز گزارش‌هایی درباره درگیری درونی (اعضای کابینه‌ام) بر سر سیاست‌های قاطعانه‌ام در قبال خاورمیانه نوشته‌اند. اصلاً هیچگونه درگیری درونی در کار نیست.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین دیروز گزارش داده بود که دونالد ترامپ در نشست کابینه به پاتریک شاناهان گفته است که «دنبال جنگ با ایران» نیست.

با استفاده از توییتر و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG