لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۱

درخواست ترامپ برای ممنوعیت فروش تجهیزات تقویت قدرت اسلحه


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اول اسفندماه به وزارت دادگستری این کشور دستور داده است طرح ممنوعیت فروش تجهیزات اضافه برای تقویت قدرت اسلحه نیمه اتوماتیک را تهیه کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ گفته است: چند لحظه پیش یادداشتی را امضا کردم که براساس آن از دادستان کل خواسته می شود کلیه تجهیزاتی که سلاح های را به مسلسل اتوماتیک تبدیل می کند،‌ ممنوع شود.

رییس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید صحبت می کرد، گفته که بزودی این «مقررات» مهم نهایی می شود.

در همین زمینه، یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز گفته است که به سرعت در خصوص این طرح اقدام شده و با طی مراحل قانونی بزودی ارائه خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ این تصمیم را به دنبال تیراندازی در یک مدرسه واقع در جنوب ایالت فلوریدا در روز چهارشنبه که دست‌کم ۱۷ کشته برجای گذاشت، اتخاذ کرده است.

طبق این گزارش، عامل تیراندازی به جمعیت حاضر دریک کنسرت موسیقی در لاس وگاس در مهرماه سال جاری با استفاده از « بامپ استاک» قدرت سلاح های خود را افزایش داده بود. در این مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا، دست کم ۵۸ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

منابع کاخ سفید همچنین گفته اند، دونالد ترامپ قرار است فردا با دانش آموزان، معلمان و مقام های محلی در خصوص افزایش امنیت مدارس و همچنین مقابله با خشونت دیدار و گفت وگو کند.

این در حالی است که کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ از طرح افزایش بررسی سوابق خریداران اسلحه «حمایت» می کند.

به دنبال تیراندازی در مدرسه ای در شهر مدرسه شهر پارک‌لند در ۷۰ کیلومتری شهر میامی، کاخ سفید روز دوشنبه خبر داد که رئیس جمهور با یک سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس درباره لایحه‌ای گفت‌وگو کرده که می‌تواند به تقویت پایگاه اطلاعاتی اف‌بی‌آی، پلیس فدرال، از خریداران اسلحه و ممنوعیت برخی از آنها کمک کند.

در همین زمینه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، نیز از «اعلام حمایت» رئیس جمهور از «تلاش‌ها برای بهبود سیستم بررسی سوابق» خریداران اسلحه خبر داد.

«انجمن ملی اسلحه» یکی از قدرتمندترین لابی‌های اسلحه در آمریکاست و به طور سنتی با هر گونه قانونی که بر فروش سلاح در آمریکا اثر منفی بگذارد مخالفت می‌کند.

با استفاده از گزارش های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG