لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

ترامپ بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری مقابله با شیوع ویروس کرونا را امضا کرد


دونالد ترامپ از مردم آمریکا خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.
دونالد ترامپ از مردم آمریکا خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۶ اسفند بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ، کووید ۱۹، را امضا کرد. در همین حال گفته می‌شود که در ۲۲ ایالت آمریکا مواردی از ابتلا به این ویروس دیده شده است.

دونالد ترامپ پس از امضای این بودجه گفت، ما بسیار خوب عمل می‌کنیم. اما این یک مساله غیرقابل پیش بینی است ... معلوم نیست از کجا آمده است، اما با آن مقابله می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از مردم این کشور خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.

سخنگوی کاخ سفید هم گفت که رئیس جمهوری آمریکا امروز از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بازدید کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرح اضطراری مورد حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را برای اختصاص هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری بودجه برای دولت جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تصویب کرد. مجلس سنای آمریکا هم روز پنجشنبه طرح را تصویب کرد.

به گزارش رویترز، بخش از این بودجه صرف توسعه توانایی برای گرفتن تست کرونا خواهد شد. متخصصان بهداشت می‌گویند، گرفتن تست نقش مهمی در کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا دارد.

تا روز جمعه ابتلای ۲۶۵ نفر به کرونا در آمریکا تایید شده و شمار قربانیان ۱۴ نفر اعلام شده است. شمار کل مبتلایان به کرونا در جهان به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است و بیش از ۳۴۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها در چین بوده‌اند.

۱۲ نفر در ایالت واشینگتن جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز در ایالت کالیفرنیا فوت کرده است.

اکثر مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت واشینگتن به نوعی به ساکنان مرکز نگهداری از سالمندان کیرکلند در حومه سیاتل مرتبط بودند. رویترز می‌گوید، دست‌کم شش نفر از قربانیان ویروس کرونا در ایالت واشینگتن از مرکز نگهداری کیرکلند بودند.

دانشگاه واشینگتن هم اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه کلاس‌ها به صورت حضوری فعلا تعطیل می‌شود و دانشجویان به صورت آنلاین به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

گوگل، آمازون و فیس بوک از کارمندان خود در در منطقه سیاتل خواسته‌اند از خانه و به صورت آنلاین کار کنند. به گزارش رویترز، این تصمیم بر روی کار ۱۰۰ هزار نفر در این منطقه اثر می‌گذارد.

لغو جشنواره «جنوب از جنوب‌غربی» در تگزاس

در همین حال تعدادی از برنامه‌های فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده یا به تعویق افتاده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، جشنواره سالانه «جنوب از جنوب‌غربی»در شهر آستین تگزاس امسال برگزار نمی‌شود.

استیو آدلر ، شهردار آستین، گفته است که به دلیل شیوع ویروس کرونا این رویداد سالانه از ۱۳ تا ۲۳ مارس برگزار می شد، لغو شده است.

مقام های محلی می گویند، تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در این منطقه مشاهده نشده است، اما جشنواره سالانه «جنوب از جنوب‌غربی» باعث می‌شود مشتاقان از اقصی نقاط جهان برای شرکت در این برنامه به آستین سفر کنند و این می تواند خطر شیوع این ویروس را افزایش دهد.

XS
SM
MD
LG