لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۳

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در کمتر از یک روز حدود ۲۵ میلیون دلار جمع آوری کرد


یک هوادار دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی در اورلندو فلوریدا در روز سه شنبه .
یک هوادار دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی در اورلندو فلوریدا در روز سه شنبه .

دونالد ترامپ ظرف کمتر از ۲۴ ساعت از زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود ۲۴.۸ میلیون دلار جمع آوری کرد. این رقم بسیار بیشتر از کمک‌های مالی است که نامزدهای اصلی حزب دمکرات طی چند ماه جمع آوری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رقم چشمگیر را صبح روز چهارشنبه ۲۹ خرداد رونا مک دانیل دبير کل حزب جمهوری خواه آمریکا در شبکه توئیتر اعلام کرد. او در این پیام نوشت: «این نشانه علاقه وافر به رییس جمهور در سراسر کشور است که تاکنون مشابه آن دیده نشده است.»

میزان محبوبیت دونالد ترامپ نگرانی دمکرات‌ها در مورد عدم آمادگی این حزب برای یک رقابت موثر با آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده را تشدید خواهد کرد.

جمع آوری این رقم همچنین نشان می دهد که عملیات جمع آوری کمک مالی کارزار آقای ترامپ به بهترین نحو عمل می‌کند. این در حالی است که بسیاری از هواداران حزب دمکرات هنوز در زمینه اهدای کمک مالی فعال نشده‌اند و شرکت بیش از ۲۰ نامزد باعث شده رقابت‌های درونی حزب دمکرات برای تعیین نامزد نهایی این حزب طولانی و وقت‌گیر شود.

بسیاری از نامزدان حزب دمکرات رقم جمع آوری کمک مالی در روز اول اعلام نامزدی خود را با سرو صدای فراوان منتشر کردند.

جو بایدن معاون سابق رییس جمهوری در روز اول کارزارش ۶.۳ میلیون دلار، بتو او روکه، نماینده سابق مجلس نمایندگان ۶.۱ میلیون دلار و برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت ۵.۹ میلیون دلار جمع آوری کردند.

مبلغی که دونالد ترامپ ظرف کمتر از ۲۴ ساعت جمع آوری کرده از مجموع کمک مالی این سه نامزد دمکرات بیشتر و حدود چهار برابر کمک مالی است که کارزار جو بایدن در روز اول کارزار جمع آوری کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید، کارزار دونالد ترامپ هنوز منبع این کمک‌ها را منتشر نکرده و مشخص نیست چقدر از این مبلغ کمک‌های جمهوری خواهان ثروتمند است که معمولا رقم کمک مالی آنها بسیار بالاست و چقدر نتیجه کمک‌های چند دلاری شهروندان معمولی.

تردیدی نیست پول نقدی که کارزار دونالد ترامپ جمع آوری کرده شکاف موجود بین منابع و امکانات دو حزب را تشدید خواهد کرد.

دونالد ترامپ در ماه مارس اعلام کرده بود دارایی سه کمیته وابسته به کارزار انتخاباتی او ۴۸.۷ میلیون دلار است. در همان دوره کمیته ملی حزب جمهوری خواه نیز دارایی حزب را ۳۴.۷ میلیون دلار اعلام کرد.

در حالی که تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می دهد که تمام دارایی نقدی حزب دمکرات فقط ۷.۵ میلیون دلار است و حدود ۶.۲ میلیون دلار نیز بدهی دارد.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر
XS
SM
MD
LG