لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۴

ترامپ: آمریکایی‌ها باید خود را برای دو هفته سخت آماده کنند


دونالد ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.
دونالد ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه شنبه ۱۲ فروردین با اشاره به این که این کشور هنوز به اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده است، هشدار داد که آمریکا «دوهفته بسیار دردناک» و سخت پیش رو دارد.

دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری به همراه اعضای گروه مقابله ویروس کرونا، کووید ۱۹، صحبت می‌کرد، به پیش بینی بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص شیوع این ویروس اشاره کرد و گفت، اگر اقدامات پیشگیرانه از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی انجام نشود، تلفات بالایی خواهیم داشت.

در ادامه این کنفرانس خبری دبرا بریکس، یکی از اعضای گروه هماهنگی کاخ سفید در کنفرانس خبری هشدار داد براساس مدل‌سازی موجود، بیماری همه گیری کرونا در ایالات متحده می تواند تلفاتی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر داشته باشد.

وی تاکید کرد، اما در صورت انجام ندادن اقدامات پیشگیرانه بین یک میلیون تا ۲.۲ میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد.

این مقام مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید با نمایش مدل سازی‌های انجام شده در دانشگاه‌های آمریکا گفت، از این مدل‌ها می‌توان برای پیش بینی در خصوص نحوه شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، و میزان تلفات آن استفاده کرد.

دبرا بریکس در ادامه گفت، دو ایالت نیویورک و نیوجرسی وضعیت متفاوتی با ۴۸ ایالت دیگر دارند و روند شیوع ویروس کرونا در این دو ایالت شیب تندی دارد.

وی اضافه کرد، شیب شیوع ویروس کرونا در ۴۸ ایالت دیگر بسیار پایین تر از دو ایالت نیویورک و نیوجرسی است و ما می بایست تلاش کنیم که روند شیوع در این ۴۸ ایالت در همین حد باقی بماند.

همزمان با این کنفرانس خبری اعلام شد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا با عبور از مرز سه هزار و ۷۸۹ نفر از آمار رسمی قربانیان چین فراتر رفت. نهادهای بین‌المللی دولت‌هایی مانند چین، روسیه و ایران را متهم می‌کنند آمار تلفات ویروس کرونا را به صورت شفاف اعلام نمی‌کنند و آمار واقعی تلفات بسیار بالاتر از میزان رسمی اعلام شده است.

گزارش ها حاکی است که روز سه شنبه در آمریکا ۷۹۴ نفر در اثر کرونا جان خود را از دست دادند که بیشترین میزان مرگ و میر در یک روز تاکنون بوده است.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا بیش از ۱۸۰ هزار نفر است.

تاکید برای اقدامات پیشگیرانه

دونالد ترامپ در ادامه این کنفرانس گفت، پیش بینی چنین تلفاتی بالایی ناخوشایند است ولی اگر کاری نکنیم پیش بینی ها به این سمت می رود ۲.۲ میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد. ما علاقه نداریم کسی جان خود را از اثر ویروس کرونا از دست بدهد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اقدامات پیشگیرانه نتیجه داده و می‌تواند از شمار تلفات کاست.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت اقدامات پیشگیرانه، پیش بینی‌ها در خصوص میزان تلفات ویروس کرونا در آمریکا محقق نشوند.

آنتونی فاوچی،‌ مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا عضو گروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید ، نیز گفت، نیازی نیست که نتیجه این مدل‌ها را قبول کنیم. بلکه هر چه بیشتر داده‌های اطلاعاتی و آمار به دست بیاوریم می‌توان بهتر فرض کرد که چگونه شیوع ویروس کرونا چگونه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در وضعیت کنونی پیش بینی ما این چنین است، ولی با به دست آوردن اطلاعات بیشتر ممکن است این پیش بینی‌ها تغییر کند.

آنتونی فاوچی هم هشدار داده است که آمریکایی‌ها می‌بایست خود را آماده کنند چرا که بیش از ۱۰۰ هزار نفر احتمالا بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

در همین حال، کاخ سفید مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را تا یک ماه دیگر یعنی تا پایان ماه آوریل تمدید کرد.

XS
SM
MD
LG