لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۲

انتقاد ترامپ از پلیس فدرال آمریکا در پیوند با تحقیقات مربوط به روسیه


ترامپ
ترامپ

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در پی انتشار گزارش‌ها در مورد اخراج یکی از ماموران پلیس فدرال آمریکا، به‌خاطر پیامک‌هایی علیه او، از اف‌بی‌آی انتقاد کرده‌است. دونالد ترامپ همچنین بار دیگر تاکید کرده هیچ درخواستی برای پایان دادن به تحقیقات این نهاد در مورد مایکل فلین مطرح نکرده بود.

دونالد ترامپ ۱۲ آذر ماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته‌است که «اعتبار» پلیس فدرال آمریکا «نابود شده‌است».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، بارها تاکید کرده میان کارزار انتخاباتی او و روسیه، برای آن‌که بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌ پیروزی برسد، هیچ تبانی صورت نگرفته‌است. او بار دیگر تاکید کرده هرگز از جیمز کومی، رئیس پیشین پلیس فدرال، اف‌بی‌آی، نخواسته بود تا به تحقیقات در مورد مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، پایان دهد.

ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته‌است «هرگز از کومی نخواستم تحقیقات در مورد فلین را متوقف کند». او افزوده است این‌ها «اخبار جعلی دیگری برای سرپوش گذاشتن بر دروغ کومی است».

رئیس‌جمهوری آمریکا در بهار گذشته جیمز کومی را از ریاست اف‌بی‌آی برکنار کرده بود.

تازه‌ترین واکنش‌های آقای ترامپ در پیوند با تحقیقات مربوط به «دخالت‌های روسیه» در انتخابات سال گذشته، توسط رابرت مولر، مستشار ویژه پرونده، پس از آن است که گزارش‌هایی در مورد اخراج یکی از ماموران ارشد اف‌بی‌آی منتشر شد. بنا بر این گزارش‌ها این مامور ارشد در تابستان گذشته و پس از آن اخراج شده که مشخص شد پیامک‌های تلفنی ضد ترامپ ارسال کرده‌است.

سخنگوی رابرت مولر گفته این مامور «پس از مشخص شدن اتهام‌ها فورا» از کار برکنار شده‌است.

توافق فلین برای همکاری در زمینه تحقیقات

مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، دهم آذر ماه رسما پذیرفت که به پلیس فدرال در رابطه با تماس‌های خود با سفیر روسیه در واشنیگتن، دروغ گفته‌است.

بنا بر گزارش‌ها از ایالات متحده آقای فلین پس از این اعتراف تاکید کرده‌است که با گروه مشغول تحقیق در مورد اتهام‌های «دخالت روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همکاری خواهد کرد.

گزارش‌ها همچنین حاکی‌ست این مقام پیشین دولت ترامپ پذیرفته‌است اعتراف کند، یکی از اعضای ارشد تیم انتقالی دولت جدید، به او دستور داده بود با دولت روسیه تماس‌هایی برقرار کند.

مایکل فلین ممکن است تنها به‌خاطر دروغ گفتن به اف‌بی‌آی با حکم پنج سال زندان روبه‌رو شود؛ اما حکم نهایی بستگی به همکاری‌های او با بازرسان خواهد داشت.

مایکل فلین در زمستان گذشته، تنها پس از ۲۴ روز خدمت در پست مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، از مقام خود کناره‌گیری کرد. در آن زمان گفته شد دلیل این کناره‌گیری این است که آقای فلین درباره تماس‌های خود با مقام‌های روسیه واقعیت را به مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا، نگفته است.

دو روز پیش دونالد ترامپ، گفته بود در مورد پذیرش اتهام از سوی فلین و همکاری او با تحقیقات دادستانی نگران نیست.

XS
SM
MD
LG