لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۴

مایکل فلین اتهام دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی را پذیرفت


مایکل مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفته که کارش «اشتباه» بوده و تلاش می‌کند همه چیز را جبران کند.
مایکل مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفته که کارش «اشتباه» بوده و تلاش می‌کند همه چیز را جبران کند.

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا اتهام دروغ‌گویی به پلیس فدرال آمریکا در رابطه با تماس‌های خود با سفیر روسیه در واشنگتن را پذیرفت.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری آمریکا از جمله یو‌اس‌ای تودی، آقای فلین پس از این اعتراف تاکید کرده که با گروه حقیقت‌یاب درباره آنچه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامیده می‌شود، همکاری خواهد کرد.

فلین نخستین فرد در دولت ترامپ بود که از سوی رابرت مالر، بازرس ویژه و مسئول تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مورد بازجویی قرار گرفت.

دادستان در جلسه دادگاه روز جمعه گفته که برخی تماس‌های فلین و مقامات روسیه با همکاری یکی از مقامات ارشد تیم انتقالی دولت جدید آمریکا انجام شده است. اما این گزارش اشاره‌ای به نام آن مقام یادشده ندارد.

وی در جریان دادگاه مایکل فلین را متهم کرده که با «علم و از روی تعمد» در بازجویی خود، از شرح ماوقع مکالمات خود با سرگئی کیسلاک سفیر روسیه در واشنگتن سرباز زده و به پلیس آمریکا اطلاعات ساختگی داده است. این تماس‌ها چند هفته پیش از آن برقرار شده بود که دونالد ترامپ قدرت را در آمریکا دست بگیرد.

دادستانی آقای فلین را متهم کرده که به ماموران اف‌بی‌آی گفته که او در مکالمه دسامبر سال گذشته خود با سفیر روسیه به هیچ وجه از او نخواسته که رای به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با اسرائیل را به تعویق بیندازد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، فلین در جلسه دادگاه خود که صبح روز جمعه برگزار شد، تنها با بله یا خیر به پرسش‌های قاضی پاسخ می‌داد.

وی همچنین به قاضی گفت که مجبور به اعتراف نشده و وعده خاصی نیز برای این کار به وی داده نشده است.

در حالی که انتظار می‌رود وی به دلیل اتهام خود به پنج سال زندان محکوم شود، قاضی دادگاه گفته که امکان تشدید یا کاهش میزان مجازات وی وجود دارد.

مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفته که کارش «اشتباه» بوده و به واسطه ایمانی که به خدا دارد، تلاش می‌کند همه چیز را جبران کند.

وی با اشاره به پذیرفتن همکاری با دادگاه، افزوده که این تصمیم را به خاطر منافع خانواده و کشورش اتخاذ کرده و وی مسئولیت همه کارهایی را که انجام داده شخصا می‌پذیرد.

مایکل فلین در آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ تنها ۲۴ روز در مقام مشاور امنیت ملی خدمت کرد و سپس از این مقام برکنار شد. دلیل استعفای آقای فلین آن زمان چنین اعلام شد که درباره تماس‌های خود با مقامات روسیه واقعیت را به مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا نگفته است.

تای کوب، مشاور حقوقی کاخ سفید نیز در واکنش به اعتراف فلین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهام وی به غیر از خودش، فرد دیگری را درگیر نمی‌کند و تنها به وی ارتباط دارد.

XS
SM
MD
LG