لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

ترامپ: آمریکا معافیت‌های تجاری برای هند را لغو می‌کند


دونالد ترامپ بارها از هند به دلیل تعرفه های گمرکی بسیار بالای آن کشور انتقاد کرده است.
دونالد ترامپ بارها از هند به دلیل تعرفه های گمرکی بسیار بالای آن کشور انتقاد کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۳ اسفند گفته قصد دارد، معافيت تعرفه بر ۵.۶ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از هند را لغو کند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در نامه ای به رهبران کنگره آمریکا گفته است: اعلام می‌کنم که قصد دارم به حضور هند در برنامه نظام عمومی ترجیحی (جی اس پی) به عنوان یک کشور در حال توسعه پایان دهم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که در جریان مذاکرات با هند این کشور تضمین های لازم را برای دسترسی ایالات متحده به بازارهای این کشور ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ همواره گفته که می‌خواهد کسری تجاری آمریکا با دیگر کشورهای را کاهش دهد، بارها از تعرفه‌های بسیاری بالای گمرکی هند انتقاد کرده است.

رویترز می‌گوید بنابر آمار دولتی در سال ۲۰۱۷، کسری تراز تجاری آمریکا با هند ۲۷.۳ میلیارد دلار بوده است.

طبق این گزارش، هند بزرگترین ذینفع برنامه نظام عمومی ترجیحی است و پایان دادن به حضور دهلی‌نو در این برنامه، شدیدترین اقدامات تنبیهی علیه هند از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که یکی از دلایل اختلاف تازه در مناسبات تجاری دو کشور، مقررات جدیدی است که دولت هند در زمینه تجارت آنلاین وضع کرده است. این مقررات جديد تجارت رو به گسترش شرکت آمازون و فلیپکارت که مالک آن شرکت آمریکایی والمارت است را محدود خواهد کرد.

بازار تجارت آنلاین در هند به سرعت در حال رشد است و پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۷ حجم آن به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مقررات جدید دولت هند در زمینه تجارت آنلاین که در ماه دسامبر اعلام شد، شرکت هایی نظیر آمازون را از عقد قراردادهای انحصاری با تولید کنندگان منع می‌کند، میزان ارائه تخفیف در قیمت محصولات را محدود و آنها را از فروش محصول از طریق فروشندگانی که سهامدار آن هستند، منع می‌کند.

تحت تاثیر این محدودیت ها فهرست محصولات شعبه آمازون در هند مختل و این شرکت ناگزیر شد ساختار تجاری خود را تغییر دهد. شرکت های آمازون و والمارت و دولت آمریکا با لابی‌گری تلاش کردند مانع از تصویب این قوانین شوند.

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG