لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۱

دونالد ترامپ: نامه فوق‌العاده‌ای از کیم جونگ اون دریافت کرده‌ام


نخستین دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که رویدادی بی‌سابقه محسوب می‌شد بهار سال گذشته در سنگاپور انجام شد.
نخستین دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که رویدادی بی‌سابقه محسوب می‌شد بهار سال گذشته در سنگاپور انجام شد.

پس از آن که رهبر کره شمالی هشدار داد که در صورت تاکید واشینگتن بر ادامه تحریم‌ها، کشورش رویکرد خود را در مذاکرات اتمی تغییر خواهد داد، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از کیم جونگ اون یک «نامه فوق‌العاده» دریافت کرده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۲ دی در نشستی با اعضای کابینه گفت: «همین الان نامه فوق‌العاده‌ای از کیم جونگ اون دریافت کردم». وی سپس گفت که منتظر برگزاری دومین نشست خود با رهبر کره شمالی است.

نخستین دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که رویدادی بی‌سابقه محسوب می‌شد بهار سال گذشته در سنگاپور انجام شد و طرفین توافق کردند که در جهت غیراتمی کردن شبه‌جزیره کره گام بردارند.

آقای ترامپ در ادامه اظهارات روز چهارشنبه خود گفت: «ما واقعا ارتباط خیلی خوبی برقرار کرده‌ایم. احتمالا دیدار دیگری داشته باشیم».

رهبر کره شمالی در پیام خود به مناسبت آغاز سال جدید میلادی به جز هشدار، بر آمادگی خود برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده بود. دونالد ترامپ نیز روز سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که او هم مشتاق دیدار با کیم جونگ اون است، «کسی که به خوبی تشخیص داده که کره شمالی از چه پتانسیل فوق‌العاده اقتصادی برخوردار است».

آقای ترامپ همچنین نوشت، کیم جونگ اون گفته که کره شمالی سلاح هسته‌ای دیگری نمی‌سازد و دست به آزمایش هسته‌ای نخواهد زد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این دیدار خود با رهبر کره شمالی را یک پیروزی خوانده بود. وی روز چهارشنبه نیز عنوان کرد که اگر این مذاکرات صورت نمی‌گرفت، آسیا درگیر یک جنگ بزرگ می‌شد.

کره شمالی خواستار لغو تحریم‌های متعددی است که علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن وضع شده است. اما مقام‌های ارشد دولت ترامپ تاکید کرده‌اند که رفع تحریم‌ها، پس از خلع سلاح اتمی کامل در کره شمالی صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فرانسه/ س.ن / ک.ر
XS
SM
MD
LG