لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

دونالد ترامپ فرمان اجرایی اصلاحات در نظام پلیس را امضا کرد


دونالد ترامپ با تسلیت به خانواده‌های قربانیان خشونت‌های پلیس گفت: عدالت باید اجرا شود و او این موضوع را پی‌گیری می‌کند.
دونالد ترامپ با تسلیت به خانواده‌های قربانیان خشونت‌های پلیس گفت: عدالت باید اجرا شود و او این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از هفته‌ها اعتراضات به کشته شدن یک سیاه‌پوست به دست پلیس، فرمان اجرایی اصلاحات در سیستم پلیس را امضا کرد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد قبل از امضای دستور اجرایی جدید در باغ کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «آمریکایی‌ها قانون و نظم می‌خواهند».

او افزود: ما اقدامی تاریخی انجام می‌دهیم تا امنیت را برای هر شهروند آمریکایی از هر دین، نژاد و رنگی به ارمغان آورد.

بر اساس فرمان اجرایی جدید رئیس‌جمهوری آمریکا، مقرر شده است مراکز پلیس بالاترین و جدیدترین استانداردها را رعایت کنند و کسانی که پشتوانه ضعیفی از سابقه کاری دارند یا درباره پیشینه آنها اطلاعات دقیقی وجود ندارد، به استخدام پلیس در نیایند.

این فرمان اجرایی همچنین می‌گوید که باید واحد واکنش مشترک ایجاد شود تا پلیس همراه با مددکاران اجتماعی در مواردی که غیر خشونت‌آمیز باشد، خصوصا موضوعات مرتبط با معتادان، کسانی که مشکلات ذهنی دارند و افراد بی‌خانمان، با همکاری یکدیگر واکنش ‌دهند.

آقای ترامپ با تسلیت به خانواده‌های قربانیان خشونت‌های پلیس گفت: عدالت باید اجرا شود و او این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

جورج فلوید، شهروند سیاهپوست، هنگام بازداشت توسط چهار مامور پلیس در مینیاپولیس، جان خود را به‌دلیل خفگی ناشی از فشار ممتد زانوی یک مامور پلیس بر گردنش از دست داد و بعد از آن آمریکا شاهد اعتراضات گسترده خیابانی بود که در برخی موارد به خشونت کشیده شد.

آقای ترامپ گفت دولت و کنگره مسئولیت دارند که وضعیت سیستم پلیس را بهبود بخشند و این کار انجام خواهد شد و تدابیر بیشتری نیز اتخاذ می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد که خشونت و تخریب‌هایی که در اعتراض‌های اخیر انجام شد، قابل تحمل نیست.

اکثریت جمهوری‌خواهان هم‌اکنون در حال تهیه لایحه‌ای برای ممنوعیت به کارگیری شیوه‌هایی مانند گرفتن راه تنفس، و لزوم استفاده از دوربین در لباس پلیس‌ها برای کنترل رفتار آنها هستند.

دمکرات‌ها نیز در حال کار بر روی لایحه‌ای برای هموار کردن مسیر شکایت از نیروهای پلیس توسط شهروندانی هستند که حقوق‌شان نقض شده است.

آقای ترامپ مردم آمریکا را به اتحاد فرا خواند و گفت که به دنبال عدالت خواهد بود.

با استفاده از گزارش‌های کاخ سفید، رویترز و رادیو فردا/ ف.ق/ک.ر
XS
SM
MD
LG