لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۱

ترامپ محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در آمریکا را تمدید کرد


پرسنل امدادی در حال ورود به یک آسایشگاه در واشینگتن برای ضد عفونی کردن محل
پرسنل امدادی در حال ورود به یک آسایشگاه در واشینگتن برای ضد عفونی کردن محل

رئیس‌جمهوری ایالات متحده محدودیت‌ها و مقررات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورش را تا آخر ماه آوریل، یعنی یک ماه دیگر تمدید کرد؛ با این حساب دونالد ترامپ از موضع پیشین خود برای ازسرگیری فعالیت‌ها در میانه آوریل صرف‌نظر کرده‌است.

دونالد ترامپ روز دهم فروردین در جریان کنفرانس خبری در پیوند با شیوع ویروس کرونای جدید، در واشینگتن به خبرنگاران گفت «انتظار می‌رود اوج شیوع بیماری و شمار جان‌باختگان دو هفته دیگر باشد».

او افزوده «هیچ چیزی بدتر از اعلام پیروزی، پیش از آ‌نکه پیروز واقعا به دست بیاید، نیست».

رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به هم‌وطنان خود گفته «هرچه اقدامات شما بهتر باشد، این کابوس زودتر به پایان می‌رسد».

این سخنان و تمدید مقررات در روزی مطرح شده که شمار موارد ابتلا در آمریکا به ۱۴۱ هزار و شمار جان باختگان به ۲۴۶۰ نفر رسیده‌است.

در عین حال در همین روز آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داد که کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، ممکن است جان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور بگیرد.

آقای ترامپ در هفته اول فروردین گفته بود مایل است فعالیت‌های اقتصادی در کشورش در عید پاک که امسال ۱۲ آوریل (یعنی دو هفته دیگر) است، از سر گرفته شود.

آقای ترامپ گفته بود: «واقعا آرزو دارم که تا عید پاک فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شود.»

او در آن زمان در حساب کاربری خود در توئیتر نیز نوشته بود «نمی‌توانیم اجازه دهیم که درمان از خود مشکل بدتر باشد. در پایان دوره ۱۵ روزه تصمیم خواهیم گرفت به کدام سو می‌خواهیم برویم».

اما این اظهارات با واکنش‌هایی همراه شد. شماری از سیاستمداران جمهوری‌خواه از بازگشت به فعالیت‌های اقتصادی حمایت کردند. اما هشدارهای مختلفی هم در مورد خطرات ناشی از افزایش موارد ابتلا و موج دوم بیماری و حتی پیامدهای سوء بر وضعیت اقتصادی، شکل گرفت.

نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، نیز از ترامپ خواسته بود برای بازگشایی مدارس و کسب‌وکارها عجله نکند.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یک‌شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفته است «این خود ویروس است که تعیین می‌کند جدول زمانی‌اش چطور باشد. کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تاثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد».

دانستنی‌های مهم در مورد شیوع و ابتلا به کرونا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:12 0:00
XS
SM
MD
LG