لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

تیراندازی در دانشگاه مرکزی میشگیان؛ دو تن کشته شدند


تیراندازی در دبیرستانی در جنوب ایالت فلوریدا، بحث ملی در خصوص قوانین دستیابی به اسلحه در آمریکا راه انداخته است
تیراندازی در دبیرستانی در جنوب ایالت فلوریدا، بحث ملی در خصوص قوانین دستیابی به اسلحه در آمریکا راه انداخته است

گزارش‌ها حاکی است روز جمعه و در جریان تیراندازی در دانشگاه مرکزی میشیگان، دو تن کشته شده‌اند. پلیس در جست‌وجوی یک مظنون ۱۹ ساله و مسلح است.

پلیس محلی می‌گوید هیچ کدام از قربانیان این تیراندازی دانشجو نبوده‌اند. پلیس همچنین باور دارد تخاصم منتهی به تیراندازی یک موضوع خانوادگی بوده است.

دانشگاه مرکزی میشیگان که پذیرای ۲۳ هزار دانشجو است، در جریان تیراندازی از تمام دانشجویان خواست در مکانی مطمئن پناه بگیرند.

این دانشگاه ساعت ۹ و نیم صبح به وقت محلی روی صفحه فیسبوک خود هشداری مبنی بر تیراندازی در یکی از ساختمان‌های دانشگاه منتشر کرد.

یک پیام ضبط شده هشدار هم به طور اتوماتیک به تلفن تمامی دانشجویان فرستاده شد. این تیراندازی در آخرین روز کلاس‌ها پیش از تعطیلات روی داد. سازمان الکل، تنباکو، اسلحه و مواد انفجاری آمریکا اعلام کرده ماموران فدرال خود را راهی محل حادثه کرده است.

دانشگاه مرکزی میشیگان در بیانیه‌ای اعلام کرده تمامی دانشکده‌ها بسته شده و مظنون هنوز ممکن است در منطقه باشد. دانشگاه همچنین هویت مظنون به این تیراندازی را اعلام کرده است: اریک دیویس، جوان سیاه پوست که حدود ۱۹ سال سن دارد.

گزارش شده که حضور سنگین نیروهای پلیس در محل دیده می‌شود و هلیکوپترهای پلیس در حال پرواز برفراز محوطه دانشگاه هستند.

این حادثه دو هفته پس از تیراندازی در دبیرستانی در ایالت فلوریدا روی داده که در آن ۱۷ تن کشته شدند. ضارب آن حادثه هم ۱۹ سال سن داشت.

به استناد گزارش‌هایی از خبرگزاری های آسوشیتد پرس و فرانسه؛ ک.ت/س.ن
XS
SM
MD
LG